StoryEditor

Prečo zameranie sa čisto na FB organický reach deformuje váš biznis

19.08.2015, 14:00
Často počúvam reči o tom, ako si niektorí marketéri nepotrebujú “pomáhať” plateným zásahom na Facebooku. Že oni tých svojich obligádnych, a na naše pomery nadpriemerných sto lajkov, získajú tak či onak.
Často počúvam reči o tom, ako si niektorí marketéri nepotrebujú “pomáhať” plateným zásahom na Facebooku. Že oni tých svojich obligádnych, a na naše pomery nadpriemerných sto lajkov, získajú tak či onak. Neraz tvrdia, že, kto promuje, ten nevie ako na to. Vtedy si pomyslím, že ak sú (len) lajky to, čo hľadajú a čo posúva ich biznis vpred, potom v poriadku, ich stratégia je správna.
 
 
 
Ak však chcú a najmä potrebujú vyťažiť zo sociálnych sietí viac, robia títo ľudia, aj keď im to často nemá kto povedať, chybu. Takúto VEĽKÚ. Nevyužívajú potenciál sociálnej siete naplno a úplne prichádzajú o možnosti rozvoja svojej značky ako takej. Prečo? Pre staré vreco. 
 
Ako funguje organický reach:
Dáte von post a v závislosti od veľkosti bázy, pútavosti kontentu a ľúbivosti vášho brandu dosiahnete zadarmo určité zobrazenia vašeho postu. Ak ste sa práve nerozhodli utopiť Mercedes alebo nie ste práve prebiehajúci hudobný festival, váš post uvidí približne 5% vašej fanúšikovskej bázy.
Ako sa vyberá tých 5% používateľov?
Facebook organický dosah príspevkov vyhodnocuje podľa svojho interného algoritmu. Ten zobrazuje príspevky stránok primárne tým fanúšikom, ktorí s nimi vykonávajú najviac interakcií. To znamená, že kruh “lajkerov” vašich príspevkov sa výrazne zužuje na tých, ktorý lajkujú viac-menej všetko, čo dáte von.
 
Často je taký “lajker môj každodenný” mamička na materskej. Pokiaľ však nie ste social media špecialista firmy Sunar&Puder, často to nie je práve vaša cieľová skupina. Keďže však mamičky lajkujú až sa im spod prstov dymí, vaše posty sú primárne servírované im. A zvyšní vaši fans, tí, pre ktorých je v roku 2015 úplne prirodzené nelajkovať posty, sa pomaly, ale isto, dostávajú z vašej pozornosti.
 
Čiže v skratke: Vaše posty lajkuje plus minus dookola tá istá, cca 5% časť fanbázy. Zvyšní fans, zatiaľ čo sa vy krútite so svojimi 5% percentami ako mucha v lampáši, pomaly, ale isto, zabúdajú, že existujete. 
 
Promovaním zabezpečíte, aby sa reklamná message dostala k celej fanbáze. A čo je najdôležitejšie, vďaka promovaniu viete prekračovať hranice vašej bázy. Získavate mocnú zbraň - možnosť cieliť na konkurenciu, robiť retargeting na návštevníkov vašeho webu a podobne. Promovanie tak nie je žiadna barlička, ale relevantná cesta, ako dostať obsah k skutočným zákazníkom. A verte tomu, že zaujať vašich nefanúšikov, prípadne fanúšikov konkurencie je omnoho ťažšie, než zaujať obligádnych lajkujúcich 5%.
 
------------------------
 
PS: Často sa tiež stáva, že ľudia frflú, že organický reach, ktorý je zadarmo, klesá a že čo toto má byť, čo si to v tej ďalekej americkej zemi dovoľujú a tak ďalej. Všetci tí, ktorí frflú, že za extra, vyšší reach treba platiť, by mali upriamiť pozornosť na slová "organický a zadarmo”. To znamená, že aj v roku 2015 dostávate od Facebooku zdarma mediálny priestor. 
 
Kde inde na webe, okrem sociálnych sietí máte zobrazenia vašej reklamy rádovo v tisícoch unikátov mesačne zdarma? MEDIÁLNY - PRIESTOR - ZDARMA.
Keď človek začne vnímať sociálne siete ako skutočný a veľmi silný reklamný kanál, kde k platenému zásahu zároveň dostane aj zdarma príjemný bonus 5%, hneď sa na to inak pozerá. A za extra investované prostriedky získate extra veci, napríklad leady na web. Koľko, to závisí od šikovnosti, ale nebuďte prekvapení, ak budú sociálne siete zďaleka najefektívnejší kanál vašej kampane. 
 
menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
30. apríl 2024 00:37