Konferenciu Technologické inovácie a efektívny online marketing v cestovnom ruchu zorganizovala Národná agentúra pre rozvoj malého a stredného podnikania v Liptovskom Jáne, v piatok 8. novembra 2013. Obsah konferencie bol ušitý pre potreby hotelierov, prevádzkovateľov penziónov, organizácie cestovného ruchu a mnohých ďalších ľudí, ktorí pôsobia v tomto odvetví. Pre mnohých z nich je marketing len jedna z mnohých činností, ktorej sa venujú a preto nemajú toľko možností pre čerpanie aktuálnych digitálnych inšpirácií.
Jana Zamboriová z pro HOSPITALITY, upozornila na to, že dnes už nie je problém mať dostatok fotiek zo svojej destinácie alebo hotela, to na čo je potrebné dbať je kvalita fotiek a ich relevancia. Ak v penzióne usporadúvate aj svadby, tak sú nevyhnutné profesionálne fotky z tejto udalosti, nie fotky z narodeninovej oslavy alebo konferencie. Profesionálne video ide ruka v ruke s úrovňou zariadenia.
Turisti chcú vedieť o miestach a atrakciách, ktoré stoja za návštevu. Je potrebné ich poskytnúť v pútavej a príbehovej forme, pretože potom je to úplne odlišný pohľad na informácie, ako keď len sucho vypíšete, čo sa nachádza v okolí. Vynikajúci príklad pochádza zo Švajčiarska.
Pri komunikácii v cestovnom ruchu zo sociálnych sietí neohrozene dominuje Facebook. Michal Uhnák z projektu eTurizmus.sk hovoril o využívaní Twitteru. Aj keď je cestovný ruch medzinárodný biznis, vždy používajte na svojom konte iba jeden jazyk. Pre druhý jazyk si vytvorte ďalšie konto.
@michal_uhnak na #OMvCR vyzyva hotelierov aby netweetovali o zlavach a nekopirovali posty z ich Facebooku na Twitter
— michal halmeš (@quakar_sk) November 8, 2013
Ak už nie je možné tvoriť úplne samostatný obsah pre Twitter, tak obsah aspoň náležite upravte pre zrozumiteľné použitie v 140 znakoch.
Mobilné prístupy na web neobchádzajú ani slovenský cestovný ruch. Je potešiteľné, že mnoho zainteresovaných ľudí zo Slovenska vníma tento fakt a je skvelé, že pripravujú svoje stránky na prístup z rôznorodých mobilných zariadení.
V záverečnej diskusii odznelo síce mnohokrát opakované, ale stále pravdivé – fanúšik nie je metrika úspechu, dôležitý je záujem ľudí o to, čo píšete o svojej destinácii. Nedostatok peňazí pre rozvoj cestovného ruchu je možné riešiť aj cestou dobrovoľníctva. Ako poznamenal v záverečnej diskusii Csaba Sidor z e-Volution jeho potenciál na Slovensku stále nie je objavený.
Aky status zaujme najviac ludi na facebooku z cestovneho ruchu? Prvy sneh #OMvCR
— michal halmeš (@quakar_sk) November 8, 2013
Blog AdArena existuje aj na Facebooku. Tipy a pozvánky na výborné konferencie zasielajte na adarena.blog(at)gmail.com
Michal Halmeš, AdArena


