Ojedinelá konferencia o marketingu v cestovnom ruchu.
StoryEditor

Marketing v cestovnom ruchu napreduje

16.11.2013, 13:18
Výnimočnosť podujatia spočíva v tom, že úroveň propagácie cestovného ruchu na Slovensku je veľmi slabá, takže každé podujatie, ktoré môže podvihnúť jeho úroveň má zmysel.

Konferenciu Technologické inovácie a efektívny online marketing v cestovnom ruchu zorganizovala Národná agentúra pre rozvoj malého a stredného podnikania v Liptovskom Jáne, v piatok 8. novembra 2013. Obsah konferencie bol ušitý pre potreby hotelierov, prevádzkovateľov penziónov, organizácie cestovného ruchu a mnohých ďalších ľudí, ktorí pôsobia v tomto odvetví. Pre mnohých z nich je marketing len jedna z mnohých činností, ktorej sa venujú a preto nemajú toľko možností pre čerpanie aktuálnych digitálnych inšpirácií.

Jana Zamboriová z pro HOSPITALITY, upozornila na to, že dnes už nie je problém mať dostatok fotiek zo svojej destinácie alebo hotela, to na čo je potrebné dbať je kvalita fotiek a ich relevancia. Ak v penzióne usporadúvate aj svadby, tak sú nevyhnutné profesionálne fotky z tejto udalosti, nie fotky z narodeninovej oslavy alebo konferencie. Profesionálne video ide ruka v ruke s úrovňou zariadenia.

Turisti chcú vedieť o miestach a atrakciách, ktoré stoja za návštevu. Je potrebné ich poskytnúť v pútavej a príbehovej forme, pretože potom je to úplne odlišný pohľad na informácie, ako keď len sucho vypíšete, čo sa nachádza v okolí. Vynikajúci príklad pochádza zo Švajčiarska.

Príbehový a osobný prístup pri podávaní informácií o zaujímavých miestach v Švajčiarsku.

 

Pri komunikácii v cestovnom ruchu zo sociálnych sietí neohrozene dominuje Facebook. Michal Uhnák z projektu eTurizmus.sk hovoril o využívaní Twitteru. Aj keď je cestovný ruch medzinárodný biznis, vždy používajte na svojom konte iba jeden jazyk. Pre druhý jazyk si vytvorte ďalšie konto.

Ak už nie je možné tvoriť úplne samostatný obsah pre Twitter, tak obsah aspoň náležite upravte pre zrozumiteľné použitie v 140 znakoch.

Mobilné prístupy na web neobchádzajú ani slovenský cestovný ruch. Je potešiteľné, že mnoho zainteresovaných ľudí zo Slovenska vníma tento fakt a je skvelé, že pripravujú svoje stránky na prístup z rôznorodých mobilných zariadení.

Záverečná diskusia za účasti všetkých prednášajúcich.

V záverečnej diskusii odznelo síce mnohokrát opakované, ale stále pravdivé – fanúšik nie je metrika úspechu, dôležitý je záujem ľudí o to, čo píšete o svojej destinácii. Nedostatok peňazí pre rozvoj cestovného ruchu je možné riešiť aj cestou dobrovoľníctva. Ako poznamenal v záverečnej diskusii Csaba Sidor z e-Volution jeho potenciál na Slovensku stále nie je objavený.

Blog AdArena existuje aj na Facebooku. Tipy a pozvánky na výborné konferencie zasielajte na adarena.blog(at)gmail.com

 

Michal Halmeš, AdArena

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
08. december 2025 06:00