82% medziročný rast využitia mobilného webu, 85% rast mobilných aplikácií pri viac menej stagnujúcom využívaní osobných počítačov znamená, že na sociálnych sieťach trávime viac času ako pred rokom. To sú prvé zistenia nikoho menšieho ako rešpektovanej agentúry Nielsen, ktorá zverejnila svoj The Social Media Report za rok 2012. Pre prípravu kvalitných komunikačných stratégií je tento prieskum asi tak dôležitý, ako aktualizované mapy v navigácii pri vlastnej ceste na dovolenku.
Vo všeobecnosti, traja zo štyroch z tých, čo sa zapojili do prieskumu, hodnotia svoje zapojenie do sociálnych sietí pozitívne. Tretina uživateľov sociálnych sietí uprednostňuje kontakt cez sociálne siete pred telefonátmi. V tejto analýze sa okrem iného dozviete aj to, že 31% Američanov vo veku 18 až 24 rokov využíva sociálne siete na záchode, alebo že polovica (51%) Američanov vo veku 25 až 34 rokov používa sociálne siete v práci. 70% uživateľov sleduje spotrebiteľské skúsenosti druhých, 65% to, čo robí "ich" značka.
Prieskum primárne prináša pohľad na správanie ľudí v Amerike. Nájdete v ňom aj veľmi zaujímavý popis očakávaní spotrebiteľov v Európe. 48% ľudi na starom kontinente predpokladá, že si nechá v najbližšom roku poradiťcez sociálne siete v súvislosti s investíciami do elektroniky a cestovania, 47% sa poradí so svojimi internetovými priateľmi pri kúpe domácich spotrebičov, 29% o finančných produktoch.
Keď po preštudovaní Social Media Reportu nadobudnete pocit, že na Slovensku v porovnaní so "Západom" nemáme toľko možností ako využiť svoje mobilné zariadenia, sme pripravení presvedčiť Vás o opaku. Najbližší pondelok bratislavský Mobile monday prinesie celý maratón nových a neokukaných aplikácií. Prídite ;)