Vymýšľať pivné reklamy nie je ľahké. S ktorým pivom sa nespájajú atribúty pohoda, relax, partia, výnimočnosť, šport alebo zážitok? Keď si to vezmete veľká väčšina reklám na tekutý chlieb je viac-menej rovnaká. Tým pádom ste už toľkokrát v reklame videl krčmu/pub/diskotéku plnú krásnych a vysmiatych mladých ľudí alebo partie bezstarostných chlapov v prírode.
Pivo môže spájať a utužovať partie alebo byť spoločníkom pri zábave alebo po práci. Býva však rozdiel, ak v podstate obohraté insighty uchopí agentúra spolu s klientom naozaj kreatívne. Stále som fanúšikom príbehov a uveriteľných emócií, ale fascinuje ma, že často vychádzajú z rovnakého bodu, ako mnohé generické reklamy. Práve ten rozdielny prístup odlišuje bežnou agentúru/klienta a svetovú agentúru/značku.
Pozrite sa na dve pivné reklamy, ktoré spája silný príbeh a emócie z toho plynúce. Pre holandské pivo priniesla skvelý príbeh juhoafrická agentúra OwenKessel.
Na výnimočnej reklame pre Guinness má leví podiel agentúra BBDO New York.
Pivo má pravidelné miesto na AdArene, takže tu je zopár ostatných naň zameraných blogpostov.
AdArena funguje aj na Facebooku.
Michal Halmeš, AdArena

