StoryEditor

Ste pripravení na technológiu?

29.10.2015, 20:36
Ak chcú marketéri udržať krok s technológiou, čaká ich dôležitá úloha – skĺbiť výhody veľkých a zvyky malých firiem.

Ako nepremeškať prichádzajúcu vlnu technológií, sa dnes pýtajú viaceré firmy. Stoja tiež pred rozhodnutím, ktoré nápady sa oplatí zrealizovať a ktoré by už mali nechať plávať. Rozhodujúce však bude neustále testovanie nápadov a zameranie sa na tie, ktoré môžu priniesť reálne vý-nosy. Jedno je isté: doba, kedy sme mohli pokojným tempom reagovať na trendy a spoliehať sa na stále výhody, je za nami. Nové možnosti, ktoré technológia so sebou prináša, už nenahrávajú päťročniciam. Firmy budú musieť prejsť do start-up módu, byť viac otvorené novým myšlienkam a z nich vyberať tie s potenciálom.

Technologické firmy majú nadbehnuté

Napríklad 35 % kapitálu, ktorý sa v USA využil na zakladanie firiem v roku 2012, boli technológie a investície do nich (National Venture Capital Yearbook). To predstavuje najväčší investičný kapitál, aký sme tu doteraz mali. Ďalší fakt, ktorý stojí za zmienku je, že zatiaľ čo 53 % týchto investícií išlo do firiem so sídlom v Californii, ďalšie firmy sídliace v 48 štátoch získali dotácie na rozbeh svojich projektov. Dobrou správou je, že s dostatočným počiatočným kapitálom, open source a „cloudy“ prístupom máte dnes väčšiu šancu založiť firmu, ktorá bude orientovaná na technológie (napríklad bude vyvíjať aplikácie), než kedykoľvek predtým. Pre firmy to znamená, že by sa mali poobzerať po inováciách a uvedomiť si, že tie môžu prísť z ktorejkoľvek strany – či už je to vysoká škola v Indii, z ktorej vychádzajú géniovia alebo obyčajný zamestnanec továrne či dokonca cintorína. Ako sa ale k týmto inováciám dostanú veľké korporácie?

Urobiť musíte dva kroky

Po tom, ako si firma konečne vyberie nápad, mala by pristúpiť k dvom krokom. Jednak by mala byť pripravená, že táto nová myšlienka môže významne zmeniť doteraz zabehnutý biznis, a jednak vytvoriť také prostredie, v ktorom sú chyby akceptovateľné. Samozrejme, tolerovať chyby je dnes luxus, no ak ich povolíte tímu robiť, odvďačí sa vám lepšími, inovatívnejšími nápadmi. A o to vám predsa ide. Jednoducho firmy budú musieť skĺbiť, čo je inovatívne a čo je reálne – skĺbiť princípy malých a veľkých firiem.

Robiť chyby nestačí

No vyvíjať nové nápady a inovácie nie je iba o tom, že sa firma nastaví na to, že jej tím bude robiť chyby a všetci naokolo to budú akceptovať. Je to zložitejší proces. Firmy sami musia byť aktívne, zvolávať rýchle pravidelné brainstormingy, zúčastňovať sa takýchto stretnutí a tiež mať neustály prehľad o tom, čo je nové v technológiách a ktoré nápady sú realizovateľné. A to si zase vyžaduje neustále vyhľadávanie nových informácií a sledovanie tých najodvážnejších technologických hráčov. V momente, kedy toto firma absolvuje, môže prejsť do druhej fázy – rozmýšľania, či je nápad zrealizovateľný. Firmy a ich agentúry musia byť prísnejšie v testovaní a posúvaní možností než kedykoľvek predtým. Takisto musia byť otvorené novým myšlienkam, a to i za cenu toho, že zmenia, čo je vo firme zabehnuté alebo že dokonca začnú podnikať v úplne novej oblasti. Správanie start-upov už nie je iba pre start-upy

 

AKO HODNOTIŤ NOVÉ NÁPADY

Firmy by mali vytvoriť novú vnútornú politiku, ktorá bude podporovať vznik inovácií, ich testovanie a následné implementovanie. Úlohou bude tiež vytvoriť metódu, na základe ktorej budú tieto inovácie hodnotené. Čo môže byť, bohužiaľ, tá najzložitejšia časť. V GroupM sme vyskúšali a testovali viacero metód, ako hodnotiť nové nápady. Každá z nich si vyžaduje rozdielny čas alebo je vhodná pre špecifické typy projektov. Na výber máte z piatich:

1. Inkubátor: dlhodobejší, vyžaduje významnejšiu investíciu, rozhoduje kvalita vodcu tímu

2. Akceleráror: krátkodobejší, zameraný na zadanie, vyžaduje menšie investície, mentoring

3. Speed dating: rýchle a svieže stretnutia, ktoré generujú nové nápady

4. Zdieľanie nápadov: generovanie myšlienok pre konkrétne zadanie, nie je však podmienkou

5. Webináre: stretnutie otvorené pre tých, ktorí sa nenachádzajú na jednom spoločnom mieste, informácie z webinárov sú zdieľané medzi viacerými geolokačne vzdialenými ľuďmi. 

 

Zdroj: globálne vydanie časopisu BLINK, MediaCom

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. jún 2025 09:05