Boris Prexta študoval grafiku na ŠUPS, na Katedre dizajnu Technologickej univerzity v Košiciach a na Katedre designu/grafický design VŠVU v Bratislave. Niekoľko rokov ako grafik aj pracoval, potom nastúpil do LOWE GGK na pozíciu Art director. Svoju kariéru následne budoval v agentúre MUW a Vaculik advertising. Od roku 2005 pracuje v MAYER/McCANN ERICKSON na pozícii Creative director.
Je dlhoročným členom ADC, do Prezídia bol prednedávnom zvolený po druhýkrát.
Prečo si sa rozhodol pracovať v reklame? Čo sa Ti na tejto práci najviac páči?
Študoval som design od strednej školy a po dokončení štúdia na VŠVU som mal možnosť sa rozhodnúť, či budem učiť na VŠ, alebo budem pokračovať v práci v reklamnej agentúre, kde som pôsobil už počas štúdia. Vyhrala reklama, ktorá ma stále baví.
Všetko má dve strany – čo Ti teda na reklamnom biznise prekáža?
Hlúposť.
Pamätáš sa na svoj prvý reklamný výtvor?
Jeden z prvých, ktorý si pamätám, bol billboard pre IKEA – odpočívadlo, ktorý bol skvele hodnotený a posunul ma ďalej vo svete reklamy.
Prejavuje sa u Teba choroba z povolania?
Určite áno, ale jej priebeh je rafinovaný a zákerný - zatiaľ si to totiž vôbec neuvedomujem.
Akú najlepšiu radu si, čo sa reklamnej brandže týka, dostal?
„Je dobré vedieť, čo sa deje okolo vás.“
Čo by si poradil slovenským kreatívcom a klientom?
Nerobte veci, z ktorých nemáte radosť.
A teraz úprimne – prepínaš reklamu v televízii?
Ak ju už poznám, tak áno.
Určite si preštudoval množstvo odborných kníh o reklame. Ktorá z nich sa naozaj oplatila prečítať?
Už si ani nepamätám, kedy som držal odbornú literatúru v rukách. Všetko, čo som sa v poslednom čase naučil, bolo na webe.
Aj v ďalšom funkčnom období zastávaš pozíciu v Prezídiu ADC. Čo je podľa Teba pre ADC v súčasnosti najväčšia výzva?
Najväčšou výzvou je pre mňa oživiť komunitu ľudí, ktorí sa venujú reklame.
Boris Prexta študoval grafiku na ŠUPS a Katedre dizajnu Technologickej univerzity v Košiciach, VŠVU v Bratislave, katedra designu/grafický design. Niekoľko rokov ako grafik aj pracoval, potom nastúpil do LOWE GGK na pozíciu Art director. Svoju kariéru následne budoval v agentúre MUW a Vaculik advertising. Od roku 2005 pracuje v MAYER/McCANN ERICKSON na pozícii Creative director.
Boris Prexta študoval grafiku na ŠUPS a Katedre dizajnu Technologickej univerzity v Košiciach, VŠVU v Bratislave, katedra designu/grafický design. Niekoľko rokov ako grafik aj pracoval, potom nastúpil do LOWE GGK na pozíciu Art director. Svoju kariéru následne budoval v agentúre MUW a Vaculik advertising. Od roku 2005 pracuje v MAYER/McCANN ERICKSON na pozícii Creative director.
Je dlhoročným členom ADC, do Prezídia bol prednedávnom zvolený po druhýkrát.
Boris Prexta študoval grafiku na ŠUPS a Katedre dizajnu Technologickej univerzity v Košiciach, VŠVU v Bratislave, katedra designu/grafický design. Niekoľko rokov ako grafik aj pracoval, potom nastúpil do LOWE GGK na pozíciu Art director. Svoju kariéru následne budoval v agentúre MUW a Vaculik advertising. Od roku 2005 pracuje v MAYER/McCANN ERICKSON na pozícii Creative director.
Je dlhoročným členom ADC, do Prezídia bol prednedávnom zvolený po druhýkrát.
Je dlhoročným členom ADC, do Prezídia bol prednedávnom zvolený po druhýkrát.

