StoryEditor

ADC interview s Prextom: Robte, čo vás baví

02.08.2011, 09:55
ADC interview s Borisom Prextom, creative directorom MAYER/McCANN ERICKSON.

Boris Prexta študoval grafiku na ŠUPS, na Katedre dizajnu Technologickej univerzity v Košiciach a na Katedre designu/grafický design VŠVU v Bratislave. Niekoľko rokov ako grafik aj pracoval, potom nastúpil do LOWE GGK na pozíciu Art director. Svoju kariéru následne budoval v agentúre MUW a Vaculik advertising. Od roku 2005 pracuje v MAYER/McCANN ERICKSON na pozícii Creative director.

Je dlhoročným členom ADC, do Prezídia bol prednedávnom zvolený po druhýkrát.


Prečo si sa rozhodol pracovať v reklame? Čo sa Ti na tejto práci najviac páči?

Študoval som design od strednej školy a po dokončení štúdia na VŠVU som mal možnosť sa rozhodnúť, či budem učiť na VŠ, alebo budem pokračovať v práci v reklamnej agentúre, kde som pôsobil už počas štúdia. Vyhrala reklama, ktorá ma stále baví.

Všetko má dve strany – čo Ti teda na reklamnom biznise prekáža?

Hlúposť.

Pamätáš sa na svoj prvý reklamný výtvor?

Jeden z prvých, ktorý si pamätám, bol billboard pre IKEA – odpočívadlo, ktorý bol skvele hodnotený a posunul ma ďalej vo svete reklamy.

Prejavuje sa u Teba choroba z povolania?

Určite áno, ale jej priebeh je rafinovaný a zákerný - zatiaľ si to totiž vôbec neuvedomujem.

Akú najlepšiu radu si, čo sa reklamnej brandže týka, dostal?

„Je dobré vedieť, čo sa deje okolo vás.“  

 Čo by si poradil slovenským kreatívcom a klientom?

Nerobte veci, z ktorých nemáte radosť.

 A teraz úprimne – prepínaš reklamu v televízii?

Ak ju už poznám, tak áno.

Určite si preštudoval množstvo odborných kníh o reklame. Ktorá z nich sa naozaj oplatila prečítať?

Už si ani nepamätám, kedy som držal odbornú literatúru v rukách. Všetko, čo som sa v poslednom čase naučil, bolo na webe.

Aj v ďalšom funkčnom období zastávaš pozíciu v Prezídiu ADC. Čo je podľa Teba pre ADC v súčasnosti najväčšia výzva?

Najväčšou výzvou je pre mňa oživiť komunitu ľudí, ktorí sa venujú reklame.

Boris Prexta študoval grafiku na ŠUPS a Katedre dizajnu Technologickej univerzity v Košiciach, VŠVU v Bratislave, katedra designu/grafický design. Niekoľko rokov ako grafik aj pracoval, potom nastúpil do LOWE GGK na pozíciu Art director. Svoju kariéru následne budoval v agentúre MUW a Vaculik advertising. Od roku 2005 pracuje v MAYER/McCANN ERICKSON na pozícii Creative director.

Boris Prexta študoval grafiku na ŠUPS a Katedre dizajnu Technologickej univerzity v Košiciach, VŠVU v Bratislave, katedra designu/grafický design. Niekoľko rokov ako grafik aj pracoval, potom nastúpil do LOWE GGK na pozíciu Art director. Svoju kariéru následne budoval v agentúre MUW a Vaculik advertising. Od roku 2005 pracuje v MAYER/McCANN ERICKSON na pozícii Creative director.

Je dlhoročným členom ADC, do Prezídia bol prednedávnom zvolený po druhýkrát.

Boris Prexta študoval grafiku na ŠUPS a Katedre dizajnu Technologickej univerzity v Košiciach, VŠVU v Bratislave, katedra designu/grafický design. Niekoľko rokov ako grafik aj pracoval, potom nastúpil do LOWE GGK na pozíciu Art director. Svoju kariéru následne budoval v agentúre MUW a Vaculik advertising. Od roku 2005 pracuje v MAYER/McCANN ERICKSON na pozícii Creative director.

Je dlhoročným členom ADC, do Prezídia bol prednedávnom zvolený po druhýkrát.

Je dlhoročným členom ADC, do Prezídia bol prednedávnom zvolený po druhýkrát.

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
07. december 2025 19:16