Nie, nie, toto vôbec nie sú nejaké naše slová, ktorými by sme si chceli prihrievať polievočku. Toto je jednoducho výsledok toho, že sme sa tak trochu pozerali na čísla našej siete. 4 roky tvrdo makáme na tom, aby na Slovensku boli nové bannerové formáty, aby Slováci okúsili a obľúbili si neštandardné bannerové formáty, a tak sme sami chceli vedieť, aké výsledky to prinieslo. Úžasné!
Záujem o online reklamu na internete prostredníctvom bannerov stále rastie. V roku 2010 to bolo ešte celé akoby “v plienkach”, no každým rokom záujem tak veľmi stúpal, že v porovnaní s rokom 2010 sme toho minulého roku zrealizovali nie, že o pár kampaní naviac, ale o stovky kampaní viac. My sa z toho veľmi tešíme, pretože nielen, že je to naša práca, ale - nás to jednoducho baví. :) Hrať sa s formátmi, rozmýšľať o nich, obracať ich z každej strany, až budú vyobracané tak, že budú pre klienta efektívne, ekonomické a dosahujúce výsledky. A to je na našej práci to najkrajšie.
Čo nás teda teší ešte viac, je to, že nestúpa iba záujem o bannerovú reklamu ako takú, ale aj o neštandardné bannerové formáty. A to až tak, že kým napríklad v roku 2010 bola preferencia štandardných formátov niekde na úrovni 67 %, v roku 2013 to už bolo iba 25 %. Teda 75 % kampaní bolo realizovaných s využitím neštandadrných bannerových formátov, ktoré navyše v našej sieti sitELEMENT dokážeme ako jediní na trhu využiť pri všetkých druhoch cielenia kampane.
Mimochodom, cielenie - aj to je dôvod, prečo záujem o neštandardné bannerové formáty v našej sieti rastie a prečo po nich siaha stále viac a viac klientov. Cieliť dokážeme rôznorodo, a to na základe informácií o správaní sa anonymných užívateľov internetu. Cielenie môže byť založené na tom, aké stránky užívatelia navštívili, ako dlho sa na nich zdržali, kde a čo nakúpili, z akého regiónu pochádzajú, o čo sa zaujímajú... Aj vďaka presnému cieleniu a tomu, že ho vieme aplikovať pri všetkých druhoch neštandardných bannerových formátov stúpa aj CTR jednotlivých kampaní. Kým v rokoch 2010 - 2011 sme za úspešné CTR považovali to, ktoré dosahovalo úroveň 1,5 - 2 %, v rokoch 2012 a 2013 sa pri neštandardných formátoch tešíme CTR 3 - 6 %.
Pri týchto číslach sa s úsmevom pozeráme na výhliadky do roka 2015. Keď to takto pekne rástlo doposiaľ, predpokladáme, že ďalšie roky to porastie opäť. Klienti na Slovensku totiž nielen, že začínajú prichádzať internetu na chuť, ale vďaka úzkemu a konkrétnemu cieleniu začínajú prichádzať - a to určite ešte viac - na chuť aj tomu, že je to pre nich ekonomické. Môžu totiž venovať napríklad aj rovnaký balík peňazí, ako minulý rok, avšak vďaka presnému cieleniu bude tento balík maximálne využitý výhradne na validných užívateľov internetu. Podobne, ako tomu bolo už toho roku. Ale predpokladáme, že v roku budúcom sa to bude ešte viac optimalizovať a najmä - vzniknú nové neštandardné formáty, ktoré nás, veríme, potešia novými možnosťami. My ich budeme naďalej veľmi radi vyvíjať, príp. adaptovať, na podmienky slovenského trhu a pomáhať tak našim (aj budúcim :) ) klientom k ich úspechu na internete.