StoryEditor

Tri dôvody, prečo mať firemnú stránku na Linkedine

09.04.2013, 08:54
Čo získate a čo stratíte zmenou komunikácie cez Linkedin skupiny na komunikáciu cez korporátnu stránku.

Pozitívne ma prekvapil záujem viacerých firiem o zaradenie do prehľadu slovenských korporátnych stránok na Linkedine. Ďalšiu tabuľku zverejním ku koncu apríla a môžem povedať, že v porovnaní s marcovým prehľadom už pribudla stovka (aj veľmi zaujímavých) profilov. Oslovili ma aj však aj niektorí s požiadavkou o zaradenie ich celkom slušne vybudovanej Linkedinovej skupiny. Požiadavku som zamietol. Skupiny nesledujem, sú mimo moje teritórium záujmu. Povedal som si však, že porovnaniu komunikácie cez stránky (company pages) a skupiny (groups) sa budem osobitne venovať.

V prvom rade gratulujem všetkým, ktorým sa podarilo vybudovať ich Linkedinové skupiny s niekoľko stočlennou komunitou. Je za tým dlhodobá práca a identifikácia zaujímavého obsahu schopného udržať v kontakte ľudí. Pokiaľ sa do obsahu takejto skupiny zapájajú aj potenciálni zákazníci alebo mienkotvorci, vzdávam takejto práci profesionálny rešpekt. Svoje skupiny majú banky (Tatra Banka - 273 členov, VÚB - 441 členov,...), špecializované médiá (Energia.sk - 196 členov, Stratégie - 315 členov, eFocus - 132 členov) alebo aj firmy (IBM na Slovensku - 282 členov, SAP Profesionals Slovakia - 413 členov). Pri budovaní komunikácie cez korporátny profil by na svoju skupinu nemali zabudnúť, ale používať ju naďalej ako jeden zo svojich komunikačných kanálov.

Ale tak ako pred rokmi firmy na Facebooku komunikovali cez uzavreté či otvorené skupiny a prešli na fanúšikovské stránky, tak dnes je čas urobiť krok od Linkedin skupiny k budovaniu firemnej stránky na Linkedine.

Skúsenejších užívateľov Linkedinu musím na úvod sklamať. K aktualitám na firemnej stránke nefungujú automatické mailové notifikácie, ako ste zvyknutí pri skupinách. Práve tie udržiavali členov inak spiacich skupiniek pri vedomí, že na skupinovom profile sa niečo deje. Ak si užívateľ nezmenil nastavenie, dostával takéto maily denne. Ale OK, na niektorých mali účinok. Čím tento benefit tvorcovia vynahradili?

V prvom rade veľmi kvalitnou analytikou. Viete presne, koľko a akých ľudí navštívilo váš firemný profil na Linkedine, akú pozíciu zastávajú v manažmente svojich firiem a z akej krajiny či regiónu pochádzajú. Tieto podrobné informácie máte aj o odberateľoch správ (followeroch) z vášho podnikového profilu. Statusy môžete zverejniť všetkým návštevníkom stránky, alebo si môžete nastaviť akej cieľovej skupine sa zobrazí. O firemných statusoch budete presne vedieť, koľkým osobám sa zobrazili (započítané spolu priame zobrazenia spolu s virálnymi, prostredníctvom zdieľajúcich užívateľov) a koľko ľudí si na danú správu kliklo.   

Druhý, zásadný dôvod je optimalizovanie vyhľadávania. Pokiaľ človek priamo do Google nezadal okrem hľadaného výrazu aj slovíčka „Linkedin group“, budovaná skupina plná mienkotvorcov medzi poprednými výsledkami vyhľadávania nebola. Ak však do vyhľadávania zadáte len názov spoločnosti, veľmi pravdepodobne zobrazí váš korporátny profil medzi prvými výsledkami. Kvalitne spracovaná firemná stránka na Linkedine vám teda môže pomôcť k optimalizácii vyhľadávania a ľahšiemu kontaktu s novým zákazníkom.

Tretím dôvodom je produktová podpora. Ak máte vybudovanú kvalitnú skupinu na Linkedine, zverejnením ponuky práce vašich členov neurazíte. Ale ak to v skupine preženiete s produktovou podporou, môžete niekoho nahnevať až tak, že sa zo skupiny odhlási a od daného momentu definitívne stratíte kontakt s ním. Na rozdiel od toho, korporátna stránka priamo obsahuje záložku pre produkty a služby, ktorým môžete pridať samostatný popis, špeciálne foto, odkaz na konkrétneho produktového manažéra. Navyše, daný produkt má špeciálne tlačidlo pre odporúčanie, ktoré dodáva popisu produktu nový rozmer. Pokiaľ váš produkt odporúča niekoľko nezávislých ľudí, ich odporúčanie sa nielenže zobrazí všetkým prepojeným kontaktom týchto ľudí, ale dodá produktu na virtuálnej váhe.

Ešte stále váhate investovať čas alebo peniaze do tejto komunikácie? Moja rada znie – experimentujte a sami zistíte, ako vám Linkedin pomôže nielen s distribúciou životopisu, ale aj s reálnym predajom.

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
07. december 2025 23:19