StoryEditor

Agentúra potrebuje spätnú väzbu

15.07.2015, 14:13

Neviem či je to moderné v poslednej dobe, ale tak od klientov ako aj potenciálnych klientov sa mi veľmi ťažko získava relevantná spätná väzba.

Keď sa bavíme o existujúcom klientovi, tak by malo byť asi každému nad slnko jasné, že len relevantná spätná väzba môže vzťah medzi klientom a agentúrou posunúť ďalej. Je to v podstate to isté ako pri klasickom vťahu muža a ženy (prípadne muža a muža či ženy a ženy). Problémy sa kopia, jeden si myslí, že ten druhý niečo robí zle alebo nerobí vôbec a po dlhých týždňoch až mesiacoch mlčania sa problém vyhrotí tak, že vzťah stroskotá.

Pritom si stačilo pohovoriť, odkryť karty a možno by sa všetko ihneď ujasnilo. Preto trošku nerozumiem, že od niektorých klientov musím feedback na spoluprácu alebo komunikáciu priam ťahať nasilu a aj potom má podobu jednej strohej vety. Ak je všetko v poriadku, tak nie je čo riešiť, ale ak sa o mesiac neskôr otvorí téma, čo všetko som nedostal a mal som (alebo niečo podobné), tak vôbec nerozumiem, prečo som o tom nemal informáciu už predtým.

Úplne iný a pritom rovnako bizarný prípad je pri tendroch. Klient otvorí tender a prihlásené/oslovené agentúry vypracujú zadanie. Častokrát sa bavíme o desiatkách hodín príprav a prezentácií. Na konci Vám príde email v tvare "Ďakujeme za Váš čas, ale vybrali sme si iného dodávateľa". Takže vy ste zadarmo pripravovali 100 hodín zadania a to im nestojí ani len za 10 minút času, aby napísali relevantný feedback k tomu, čo bolo na podkladoch horšie, aké faktory zavážili a v čom by ste sa mohli nabudúce zlepšiť.

Spätná väzba dokáže ľudí posunúť ďalej a je asi len na slušnosti a uvedomelosti daného človeka, či to tak chápe tiež. Relevantnú spätnú väzbu by sme mali dostávať automaticky a nie si o ňu prosiť, to podľa mňa platí pre agentúry, klientov ale aj všetkých bežných ľudí na tejto planéte...

 

Foto: Forbes.com

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
14. máj 2025 04:47