Google, Google a ešte raz Google. Keď sa bavíme o vyhľadávaní na internete, iný vyhľadávač Vám asi nenapadne použiť. Na Slovensku má podobne ako v mnohých krajinách sveta viac ako 99% podieľ na trhu online vyhľadávania. Je to ale oprávnené prvenstvo?
Určite si to nemyslia susedia Česi, kde Google už niekoľko rokov tvrdo bojuje s lokálnym Seznamom, podobne na tom sú aj iné krajiny vrátane Japonska, zrátať ich však vieme na prstoch jednej ruky. Preferencia iného vyhľadávača skôr súvisi s historickým vývojom a službami ako s kvalitou vyhľadávania samotného, pretože potom by musel byť Google prvý úplne všade.
Tu je zopár objektívnych dôvodov, prečo je Google najlepší vyhľadávač:
Algoritmus
Ak by sme mali vypichnúť jednu jedinú vec, ktorá je najlepšia na celom procese spracovania a triedenia dát, tak je to určite zázračný algoritmus Google, ktorého podobu sa snažia ľudia po celom svete len hádať a ktorý dokáže vyhodocovať a spracovávať veľmi presne a relevantne obrovské množstvo dát, čo zaručuje rýchle a presné výsledky na našich monitoroch.
Algoritmus zahŕňa viac ako 250 rôznych faktorov, niektoré sú veľmi dôležité, iné menej, ich váha a rozloženie sa však neustále mení v závislosti od správania sa užívateľov a vývoja online prostredia.
Dáta
Google by mohol mať kľudne aj supergalaktický algoritmus, ale keby nebolo dát, na ktoré by sa aplikoval (a na základe ktorých by sa zostavoval), výsledky by určite neboli také relevantné a kvalitné. A práve to je obrovská výhoda Google, pôsobí globálne a spracováva dáta v rôznych podobách (nie len z vyhľadávania ale aj zo svojich iných služieb ako translator, maps a pod.), čo predstavuje veľkú konkurenčnú výhodu pred ostatnými.
Lokalizácia
Množstvo a kvalita dát priamo úmerne súvisí aj s tým, že väčšina Google služieb je lokalizovaná pre miestne jazyky. Google je tak o krok pred konkurenciou ako Bing či Yahoo, ktoré nevedia tak presne interpretovať lokalizované vyhľadávania.
User data
User data je vlastne podmnožina v rámci všetkých dát, ktoré Google spracováva, ale jedna z najdôležitejších, pretože sú to priame inputy z toho, čo ľudia vyhľadávajú, kde klikajú, čo navštevujú a tým sa výsledky vyhľadávania dajú ešte viac prispôsobovať individuálnym potrebám jednotlivcov.
Ale aby sme nehovorili len do vetra, tu je zopa príkladov, prečo je Google lepší:
Hľadaná fráza Oskar (momentálne Vodafone)
Nápoveda pri slove Olympíjsk..