dognet.sk logo
StoryEditor

Platiť len za akciu? Na Slovensku (zatiaľ) nezmysel..

31.05.2013, 10:30

Slovenský online trh je vo veľa veciach dosť pozadu, hlavne čo sa týka online display reklamy. Neustále sa síce testujú nové formáty, ale médií ochotných ísť do experimentov je stále pomenej. Veľkostné limity, staromódny prístup k bannerovým médiám či orientácia na nič nehovoriace počty zobrazení, to všetko komplikuje a deformuje slovenský trh s display reklamou. Môžu si za to ale aj samotní zadávatelia reklám.

Samozrejme bannery by nemali byť len o výkonnosti, brand awareness a pasívne vnímanie značky sú dôležitou súčasťou dlhodobej reklamno-marketingovej stratégie firiem nie len na internete. Aj napriek tomu sa reklama na internete odjakživa propagovala ako médium, kde sa finančné prostriedky vedia minúť efektívnejšie oproti televízii, printu či rádiu.

Väčšina projektov a agentúr sa snaží držať pri predaji plôch modelom CPM (Cost per mille), teda predávať impresie. V rámci štandardných mediálnych plôch je problém presadiť aj CPC (Cost per click) kampaň. Pre klienta, ktorý chce od kampane reálne výsledky je najefektívnejší model CPA (cost per action). Tento model však nevyhovuje každému publisherovi, pretože je potrebné sa zamyslieť nad samotnou efektivitou kampane a nie len nasadiť bannery a predávať impresie.

A aj to je dôvod, prečo sme vo VISIBILITY priniesli pre aktívnych a novátorských publisherov novú affiliate sieť .dognet, ktorá pracuje rýdzo na CPA modeloch. Publisher získava % z predaja alebo fixnú odmenu za akciu. Pri niektorých kampaniach sa môže provízia vyšplhať až na stovky eur.

Affiliate programy nie sú len o banneroch. V tom sa často publisheri mýlia. Obávajú sa, že ak budú chcieť využiť affiliate, budú musieť nahradiť klasické bannerové kampane a prísť tak o stabilný príjem. Je to však úplne inak.

Tým, že affiliate sieť ponúka dlhodobé a stabilné kampane, môže to publisher kreatívne využiť. Nech sa páči, pár nápadov, ako sa dá affiliate integrovať “inak”:

  • Umiestnenie reklamy do newslettera - aj do newsletterov sa dá umiestniť reklama. Affiliate na to ideálna možnosť, pretože nijak neobmedzuje ani v kreativite ani komunikácii.
  • Umiestnenie odkazov do článkov - nie je nutné publikovať samostatné PR články. Píšte o móde, vzdelávaní, autách, či hocičom inom? Stačí umiestniť pár odkazov do textu a môžu mať vyššiu efektivitu ako skyscraper banner 160x600
  • Integrujte formuláre priamo do webu - stačí spraviť subdoménu, umiestniť affiliate iframe formulár a zbierať údaje priamo na vašej stránke. Takto si nevytvárate exit traffic!
  • Vlastné bannery - nepáčia sa vám bannery zo siete? Pripadajú vám neefektívne? Vytvorte si vlastné! To je ďalšia výhoda affiliate siete. Voľnosť v kreativite.


Chcete sa venovať svojmu webu naplno a dostať z neho maximum? Zaregistrujte sa v .dognete a ihneď môžete využívať kampane, ktoré máme pre vás pripravené. Samozrejme, radi privítame aj inzerentov, ktorí chcú predávať a neboja sa podeliť o zisky :-)

https://www.youtube.com/embed/G3Y1aVuEmLA

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. jún 2025 08:08