Vynechávanie diakritiky je klasickým národným športom aj v Poľsku. Ľudia sa veľmi nezamýšľajú nad tým, že niektoré slová a vety tým pádom znejú inak a čudne. Načo používať diakritiku? Veď si všetci rozumejú, a ak aj náhodou nie, tak je to aspoň zábavné. S bezdiakritickým fenoménom sa rozhodli zabojovať v Poľsku pri príležitosti medzinárodného dňa materinského jazyka. Netradičnej úlohy sa zhostila varšavská Ogilvy&Mather a výsledkom toho je ukážka úspešnej modernej verejnoprospešnej kampane na udržiavane tradícií.
Veď si skúste predstaviť vysielanie správ po slovensky bez diakritiky. Znie to prirodzene, však?
Koho zaujíma niečo nové z marketingu a reklamy, tak som sa rozhodol upozorňovať na zaujímavé akcie a konferencie. Januárový zoznam nájdete tu.
AdArenu môžete mať radi aj na Facebooku.
Michal Halmeš, AdArena

