Ľudia, ktorí sa vášnivo zaujímajú o nejaký šport, skupinu, hru, film či tému, chcú mať neustály prístup k najčerstvejším informáciám.
Dostupnosť
Smartfóny a ďalšie mobilné platformy to umožňujú tým, že poskytujú možnosť byť vždy pripojený na internet, sú málokedy ďalej ako pol metra od svojho majiteľa, sú tou poslednou vecou, ktorú ľudia vypínajú pred spaním, prvou, ktorú ráno zapínajú, a nosia ich celý deň pri sebe. Ak teda chcete osloviť vášnivých ľudí, poskytovanie aktuálnych a relevantných informácií pre mobilné zariadenia môže byť vynikajúci začiatok. Britská mediálna spoločnosť Sky je pionierom v tejto oblasti vďaka svojej mobilnej aplikácii Sky Go, ktorá fanúšikom umožňuje sledovať šport naživo na ich mobilných zariadeniach. Pri uvádzaní tejto aplikácie sa spoločnosť MediaCom zacielila na športových fanúšikov prostredníctvom geograficky lokalizovaných mobilných správ doručovaných v súvislosti s kľúčovými športovými udalosťami s cieľom čo najviac zapôsobiť na fanúšikov práve vtedy, keď sú najviac emotívne zainteresovaní – teda keď sa na zápas vybrali osobne. Kombinácia dostupnosti obsahu a diskrétneho zacielenia na záľuby ľudí nám sprístupnila túžby fanúšikov, v ýsledkom čoho bolo viac ako 5 miliónov streamov počas prvých troch týždňov od spustenia služby.
Interaktivita
Ľudia, ktorí žijú nejakou vášňou, sú väčšinou menej pasívni, viac sa angažujú a sú pripravenejší aktívne sa zúčastňovať na konverzácii, obsahu či skúsenosti, omnoho viac ako ľudia, ktorí v sebe takúto vášeň nemajú. Mobilná platforma poskytuje spôsob vytvárania hlbšej a pohlcujúcejšej participácie vďaka jej neustále sa rozrastajúcim a technologicky často jedinečným vlastnostiam. Technológia obsiahnutá v dnešných smartfónoch umožňuje detekciu lokality, zaznamenávanie a distribúciu obrázkov a videa, integráciu so sociálnymi médiami, prehrávanie audia, rozpoznávanie
hlasu či hlasové ovládanie... Všetky tieto vlastnosti spôsobujú, že participácia môže byť vďaka mobilnej platforme nielen okamžitejšia, ale aj hlbšia ako s akýmkoľvek iným kanálom, čoho výsledkom je plnohodnotnejšia skúsenosť pre fanúšikov. Podľa IAB počas finále Super Bowl plánovalo až 56 % ľudí sledujúcich zápas využiť mobilné zariadenie na zlepšenie zážitku zo zápasu prostredníctvom Super Bowl aplikácií, vrátane sledovania štatistík o zápase, zverejňovania rôznych aktualítna sociálnych médiách, či zdieľania fotografií týkajúcich sa zápasu, alebo diskutovania
o ňom v reálnom čase s inými fanúšikmi.
Sociálny rozmer
Vášeň pre tím, kapelu alebo tému pôsobí ako tmel. Ľudia, ktorí sa zúčastnia nejakého podujatia – či už je to koncert, futbalový zápas, alebo konferencia – sa na krátky čas spoja v dôsledku ich dočasnej geografickej blízkosti a zdieľajú svoj záujem s ostatnými rovnako zmýšľajúcimi a cítiacimi ľuďmi. V budúcnosti bude mobilná platforma pôsobiť pre takéto podujatia ako digitálny tmel, využívajúc sociálne a lokalizačné schopnosti ako urýchľovač prepojenia medzi ľuďmi za hranice samotného podujatia až do ríše digitálneho priestoru. Spoločnosti, ako napríklad Zappacosta, vyvíjajú inteligentné mobilné riešenia, ktoré prepájajú vstupné náramky z podujatí s profilmi na sociálnych sieťach. Zakaždým, keď vstúpite na podujatie alebo prejdete okolo stánku, náramok spustí odoslanie automatickej správy alebo zdieľanie fotografie na vašom profile, čím jednoducho a účinne prepája reálny a digitálny svet prostredníctvom mobilnej platformy. Takéto aplikácie sú základným kameňom toho, čo mnohí označujú ako ďalší vývojový stupeň internetu. Niekto hovorí o sieti „záujmov“ (ako protiklad siete sociálnej – teda používatelia a ich vzájomné prepojenie), no my si myslíme, že ďalšou fázou bude pavúk vášní a koníčkov, pričom kľúčovým prvkom takejto siete bude mobilný telefón alebo iné mobilné zariadenie.
Stefan Bardega, Managing Partner, MediaCom
Zdroj: globálne vydanie časopisu BLINK, MediaCom

