Minulý rok sa mi podarilo prvý krát vycestovať na festival kreativity Cannes Lions. Tento rok idem opäť a pokúsim sa na tento blog ad-hoc postovať tie najzaujímavejšie veci, ktoré ma stretnú. Nečakajte formu, posnažím sa sústrediť na obsah.
Z predchádzajúceho ročníka ako predkrm stručná rekapitulácia toho, o čom som písal do Strategií 8/2011:
Prestaňme konečne hovoriť o reklame, hovorme o kúskoch zaujímavého, hodnotného obsahu
O obsahu, ktorý bude ako "jednohubka", na zahryznutie, o zážitkoch, možno dokonca o darčekoch. Často zaznievali charakteristiky ako ľudský, autentický, odlišný ale relevantný (fundamenty sa nemenia), nápomocný, užitočný. O skutočnej hodnote, ktorá zlepšuje a obohacuje život ľudí.
Ongoing Conversations
Zaujímavý a významný je aj posun v prístupe ku kampani: od “vytvorit a pustiť do médií“ k novému “vytvoriť, pustiť medzi ľudí a živiť konverzáciu“. Začnime si zvykať na komplexnejší ekosystém obohatený o sociálne médiá, ktorý ponúka oveľa viac, ako kedykoľvek predtým. Buďme ochotní a schopní experimentovať, učiť sa aj z vlastných chyb a čo je asi najdôležitejšie, učiť sa a vylepšovať v reálnom čase.
3 piliere novej kreativity (Naked & Lego)
Komunita, Crowdsourcing, Spolutvorba. Nie je podstatné to, čo hlásate, ale to, čo skutočne ponúkate. Nepreceňujme online a nezabúdajme na offline (priamu) komunikáciu s ľuďmi. Udržujme štruktúru procesov, ale zároveň ju uvoľnime pre kolaboráciu a spolutvorbu.
Obsah tak nákazlivý, že ho nebude možné kontrolovať (Coca Cola)
Posun od súčasného creative excellence k budúcemu content excellence. Základné posolstvo je nasledovné: Toto je nový, tekutý svet, pre ktorý potrebujeme nový, tekutý obsah, ktorý bude tak chytľavý a nákazlivý, že ho nebude možné kontrolovať.
Spoločnosť bude hľadať tzv. tekutý obsah, ktorý nebude zameraný primárne na TV, ale obsah, ktorý bude aplikovateľný na ktorýkoľvek „komunikačný kanál“, platformu, resp. ktorékoľvek „spojenie“ (connection). Nápady je nutné plánovať v novom, chaotickom ekosystéme, ktorý už nie je statickým komunikačným prostredím – komunikačný biznis sa posúva od riadeného a jednosmerného k dynamickému rozprávaniu príbehov v reálnom čase.
Funkčná integrácia (R/GA)
21. storočie nám prinesie hodnotové ekosystémy, ktoré si budú vyžadovať funkčnú integráciu. Dobrým príkladom je Apple – spoločnosť začínala ako predajca počítačov Macintosh, neskôr spustili iTunes, ktoré fungovali s týmto PC, potom iPod, ktorý spolupracoval s oboma. Nasledoval hudobný obchod iTunes, potom iPhone, iPad, App store a iCloud. Je to ekosystém produktov a služieb, kde každý element spolupracuje so všetkými ostatnými.
Takže čo sa očakáva od agentúry budúcnosti? Najväčšou výzvou je potreba najlepších a zároveň diverzifikovaných talentov. Kľúčom k úspechu je vybudovanie širokého portfólia požadovaných schopností a jeho následné riadenie.
Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript., Strategic Planning Director, Head of Insight & Beyond Advertising