StoryEditor

5 vecí, čo robí KFC na Slovensku zle

19.06.2013, 13:36
Prečo je McDonald's úspešný a KFC pôsobí ako stánok s lacným kebabom.

McDonald's na Slovensku uspel. Zato KFC je na úrovni stánkov s lacným kebabom. Posledné roky neotvára nové prevádzky, ale skôr ich zatvára. Čo je problémom tohto fastfoodu?

1. Žiadny marketing. KFC vstúpilo na trh príliš "v malom" a nemohlo si dovoliť taký marketing ako McDonald's. Bez toho sa však na trhu uchytiť nedá. Darmo bude dávať k menu zadarmo kozmetiku Mary Kay, keď sa o tom nikto nedozvie.

2. Čudná stratégia prevádzok. KFC malo prevádzky napríklad v Bratislave na Obchodnej ulici alebo na Námestí SNP. Zhodou okolností hneď vedľa McDonaldu. Absurdná stratégie priniesla predvídateľný výsledok: obe prevádzky sú už zatvorené. KFC po rokoch zistilo, že prevádzka na Obchodnej nevyhovuje jeho koncepcii, lebo je poschodová (naozaj ľahko prehliadnuteľný detail, keď si prenajímate priestory. Hups, veď to je poschodové :-) A tú na Námestí SNP zavrelo „zo strategických dôvodov“. Preklad: bola veľká ako srdce Vila Rozborila, ale prázdna ako predvolebný program Nory Mojsejovej. To sa dalo čakať, keď si podnikateľ bez väčších skúseností v gastrobiznise myslí, že McDonald's porazí len tak samovoľne.

3. Kolísavá úroveň. Chicken Wings sú skvelý produkt, aký žiaden iný fastfood nemá. Ale čo z toho, keď raz ich dostanete dobré, no inokedy presolené a potom zase studené? Obsluha je jeden deň štandardná, potom sa správa ako vo výčape tretej cenovej skupiny a huláka s kuchármi cez celú kuchyňu. Chce to odvážneho zákazníka, aby sa do KFC opakovane vracal.

4. Lenivá matka. Škoda, že matku KFC nezaujíma, čo sa na našom trhu s jej značkou deje, či slovenské reštaurácie KFC vyzerajú tak, ako by mali, alebo sú kdesi na úrovni pizzérie Džuzepe na Dolných Honoch.

5. Produktové šachy. Všimli ste si? McDonald's už roky točí dokola prakticky tie isté chute, to isté základné menu a darí sa mu. KFC špekuluje. Prináša dobré novinky, ktoré však nevie marketingovo predať, a strieda ich so zlými, ktoré by radšej promovať ani nemal. Vrcholom je súčasná zmena základného menu. Úplne zbytočné, toto určite biznis KFC nezachráni. Obrovská porcia hranolčekov má asi odlákať posledných zákazníkov, ktorí si už teraz nebudú vedieť nič poriadne nakombinovať. Smutný príbeh značky, čo mala potenciál.

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
07. december 2025 18:52