StoryEditor

Outernet – online v každodennej realite

02.07.2012, 22:16
V blízkej budúcnosti sa zásadne zmení spôsob, akým prichádzame do kontaktu s ľuďmi a objektmi v našom okolí. Prestaneme rozlišovať medzi online a offline, už budeme pripojení neustále. Zoznámte sa: toto je outernet.

V blízkej budúcnosti sa zásadne zmení spôsob, akým prichádzame do kontaktu s ľuďmi a objektmi v našom okolí. Príčinou je technologický vývoj, ktorý prenáša internet z kybernetickej izolácie priamo do nášho reálneho sveta, obohacuje ho. Odkazy, vyhľadávanie informácií, alebo interaktivita – teda atribúty, ktoré si dnes spájame s online svetom, sa už čoskoro stanú súčasťou reálnych objektov. Budeme sa môcť rozhodnúť, aké informácie chceme sledovať. Prestaneme rozlišovať medzi online a offline,v budúcnosti už budeme pripojení neustále. Zoznámte sa: toto je outernet.

Prečo vlastne vzniká Outernet?

Základom je prepájanie digitálnych dát a reálneho sveta. Výsledkom je napríklad lokalizácia, teda schopnosť určiť polohu. Predmety okolo nás sa spájajú do siete a prepájajú sa s online informáciami, ktoré si môžeme prehliadať napríklad cez mobilný telefón. Outernet prináša aj závratný rast objemu informácií, ktorý si vyžaduje ich inteligentné spracovávanie. Počítače novej generácie preto v budúcnosti budú schopné odpovedať na priame otázky typu „Aké bude zajtra počasie?“. Ďalším základom outernetu sú intuitívne ovládané zariadenia ako iPhone. Mobilné zariadenia v budúcnosti dokážu rozpoznávať tváre, realitou môžu byť aj inteligentné okuliare alebo sietnicové implantáty. Outernet je spojením sveta informácií so svetom vecí.

Ako bude outernet vyzerať?

Celý svet bude jeden veľký hyperlink. Fyzický svet bude ako webová stránka – na každý objekt sa bude dať „kliknúť“ a získať tak informácie. Autá, stoly alebo chladničky budú navrhnuté ako rozhrania s aktívnym odkazom. Počítače budú také malé, že budú prakticky neviditeľné. Vďaka technologickému pokroku môžu byť už dnes mikročipy a senzory integrované napr. do oblečenia. Informácie a siete budú všadeprítomné, pretože sú kapitálom budúcnosti – podstatný bude prístup k nim, nie ich vlastníctvo. Mobilný web umožňuje prístup k informáciám a službám kedykoľvek a kdekoľvek. Kým na internete stále existuje rozdiel medzi online a offline,naouternetenebudeprístupk informáciám obmedzený. Outernet zároveň obohatí náš svet o rozšírenú realitu. Doplní naše vnímanie o vrstvu informácií, ktorá bude dokonca prispôsobivá – podľa vlastných nastavení sa k nám dostanú len želané informácie a podrobnosti o našom čase, lokalite, alebo nálade navyše zvýšia ich relevanciu. Outernet bude ako filternareklamu–nepotrebné informácie potlačí.

Aký bude mať outernet vplyv?

Marketing

Outernet rozšíri možnosti komunikácie všetkými smermi a vďaka nemu bude interakcia so zákazníkom ešte osobnejšia. Komunikácia na outernete prebieha najmä cez zatiaľ najosobnejšie médium – mobilný telefón. V budúcnosti bude preto kontextové cielenie (podľa lokality, profilu či nálady) východiskom pre ďalšie marketingové aktivity.

Život

Outernet zmení naše životy ešte dramatickejšie ako internet – poskytuje totiž informácie šité na mieru. Doplňujúce informácie o čomkoľvek budeme mať poruke všade. A vďaka kombinácii kontextovej a náladovej vrstvy nám napríklad osobný digitálny asistent môže pomôcť nájsť vhodnú dovolenku.

Biznis

Nikdy nie je príliš skoro začať premýšľať o nových podnikateľských modeloch a príležitostiach outernetu. Predajné miesta sa totiž presunú do našich mobilných telefónov – ak sa nám napríklad zapáčia niekoho topánky, pozrieme sa na ne cez kameru telefónu, ktorý nám vyhľadá informácie o ich modeli, cene a mieste dostupnosti.

Pripravte sa na outernet!

Komunikácia

Prvou vecou, ktorá sa zmení, bude spôsob oslovovania zákazníkov. Informácie budú poskytované vždy v kontexte s naším lokálnym časom, lokalitou, náladou, alebo inými osobnými údajmi. A prepojením internetu so svetom objektov každodenného používania množstvo distribučných kanálov priam exploduje. Reálnou sa stane aj individuálna komunikácia so zákazníkom.

Značka

Pre vybudovanie digitálnej pozície značky dnes spoločnosti využívajú webové stránky alebo kampane na sociálnych médiách. No jej vnímanie sa končí odchodom užívateľa od monitora. No mobilné digitálne zariadenia zaznamenávajú rapídny rozvoj. Zadávatelia preto musia identifikovaťrelevantné zariadenia a integrovať ich do svojej digitálnej stratégie.

Služby

Zariadenia a prístroje budúcej generácie jasne ukážu, ktoré rozšírené služby budú v outernete životaschopné. Spoločnosti preto musia doplniť existujúce služby o verziu pre outernet, resp. pracovať na inováciách existujúcich služieb.

Zdroj podnikania

Hudobný priemysel je najlepším príkladom toho, ako internet ohrozil existujúci biznis model a vytvoril nový (iTunes). Outernet bude mať na existujúce a potenciálne modely ešte silnejší dosah. Iba tie spoločnosti, ktoré dokážu pochopiť svojich klientov a podľa toho budú formovať svoje aktivity, zostanú na trhu dostatočne relevantnými a budú úspešné.

 

Zdroj: globálne vydanie časopisu BLINK, MediaCom

 

 

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
17. november 2025 20:12