Dostať možnosť zmeniť veci k lepšiemu je super. Urobiť kúsok našej planéty o niečo lepší, vyčarovať úsmev na tvári ľudom a zlepšiť ich každodenný boj so životom. Nie je to o premýšľaní nad zadaním v štýle toto sa bude klientovi páčiť alebo toto obľubujú jeho zákazníci a pod. Dostanete sa za obzor, dar pracovať pre ľudí zo svojho okolia, mesta, štátu... Ak mnohí vidia v reklame len zlo, ktoré im chodí do schránok a dopraje im nedobrovoľnú pauzu od filmu, tak potom mnohí vedia veci iba čierne a nepoznajú krajšie stránky kreativity. A našťastie máme celé spektrum odtieňov, ktoré ľudia vytvárajú a robia dni krajšími. Pozrite sa na niekoľko reklám, ktoré mali ambíciu zmeniť situáciu a pomôcť ľudom a nakoniec sa im to úspešne podarilo.
Bezdomovci nikde na svete nemajú jednoduchý život. Akurát tí z New Yorku dostali mobil a možnosť cez zdieľať na Twitteri svoje problémy, radosti, či starosti. Čo znamená pre bezdomovca dostať prácu alebo stretnúť po rokoch svoju dcéru, to uvidíte vo videu. Nápad od BBH New York.
Recyklácia fliaš môže mať netušené využitie. Pepsi sprostredkovalo svetlo do rodín, ktoré nemali prístup pre elektriku. Na osvetlenie priestoru im poslúžila obyčajná plastová fľaša. Keďže nápad sa pevne ujal v Portoriku, postupne projekt rozšíria aj do ďalších krajín, kde ľudom chýba doma osvetlenie. Na projekte sa podieľala agentúra BBDO Guerrero.
Ďalšie dve práce už stihli zabodovať aj na Cannes a zaradil som ich do My Cannes 2012 Selection.
Nielen na Slovensku sa držíme hesla: "Nie, radšej knihu!" V malom americkom mestečku však miestny poslanci zabudli na túto vznešenú múdrosť a rozhodli sa zrušiť mestskú knižnicu. Na začiatku tento zámer prakticky nikomu nevadil. Keď však aktivisti extrémnym páliacim spôsobom upozornili na problém zdvihla sa pozornosť u verejnosti. Vyvolali odpor ľudí pre dobrú vec. Je to dôkaz, že na problémy vždy treba upozorniť spôsobom, na ktorý dokáže verejnosť zareagovať. Keď to inak nejde, tak aj zveličením možných dopadov. Upaľovanie kníh na verejnosti dodala agentúra Leo Burnett Detroit.
Často počúvame o podpore malých a stredných podnikateľov. V EU existuje nesmierne veľa podobných inicatív ale až Small Business Saturday ukázal silu jednoduchého nápadu, ktorý zabodoval naprieč USA. Tento deň sa stal pomaly národným sviatkom, kedy sa patrí ísť nakúpovať do najbližších malých obchodov.
Všetko možné a nemožné, čo hýbe svetom reklamy nájdete na AdArena Facebook page.