Hodnotenie Stratégií - súťaž, na ktorej každý mesiac hodnotíme kvalitu toho, čo slovenské reklamné agentúry vyprodukovali, už druhý rok funguje s BTL kategóriami.
Organizátori (Stratégie) sa pred dvomi rokmi rozhodli otvoriť sa viac jednak PR, Direct marketingovým a Eventovým agentúram a dať im príležitosť ukázať svoju prácu v pozitívnom svetle. Bohužiaľ, nie vždy je to svetlo pozitívne. Už druhý rok si v BTL kategóriách prezeráme eventy, adresné obálky klientom či dobročinné alebo obchodné PR projekty a ten istý čas sa otvára tá istá otázka – ako máme toto ohodnotiť?
Nejde pritom o nekvalitnú prácu, ktorú by agentúra odviedla. Ale skôr o spôsob, akým ju prihlásila, ktorý jej v konečnom dôsledku uškodí. Položiť by si tieto agentúry preto mali dve zásadné otázky:
Prvá: Aké má event, PR projekt, DM napojenie na značku? Ak pripravujete prihlášku, napíšte do formulára, akú hodnotu to značke prinieslo. Napríklad, pripravili ste event v štýle burlesque? Fajn, no tematika nestačí. Pripravili ste k nemu inovatívnu pozvánku – elektronickú, ktorá vygeneruje kód, na základe ktorého dostanete drinky zdarma? Stavte na to! Dajte porote dôvod na vyššie body. Bohužiaľ, usmiate tváre na fotkách to nie sú.
Druhá: Premyslite si, či prihláškou chcete (iba) ukázať svoju prácu, alebo vám naozaj ide o dobré ohodnotenie. V prvom prípade síce prácu ukážete (ktorá sa objaví nielen pred porotou, ale tiež na webe Stratégií a v printovej verzii časopisu), no treba si premyslieť, či vám to stojí za nízke ohodnotenie. V druhom prípade si nájdite čas na dobré vyplnenie formulára, pridanú hodnotu pre porotu a hlavne prezentačný materiál (veľmi pomáha video, nie však to, čo ste pripravili pre klienta a na ktorom ľudia z eventu rozprávajú o kvalite produktu).
Príprava prihlášky by nemala zabrať veľa času, chce to len cvik, ktorý vám výrazne pomôže pri rozdávaní bodov a uznania za vaše práce. A o to by vám predovšetkým malo ísť.
Vidíme sa opäť o tri mesiace.

