Pôvodne bol Vice „iba“ časopis, no vypracoval sa na 4-miliardový biznis, ktorý sa dostane mesačne k 150 miliónom ľudí v 36 krajinách. Takže čo robí Vice takým silným?
MediaCom: Ako by ste opísali Vice?
Matt O’Mara: Vice je najrelevantnejšie médium pre mladých po celom svete. Vytvárame a šírime obsah, ktorý ľudí reálne zaujíma. Ak chcete zasiahnuť generáciu X a Y a ešte nespolupracujete s Vice, máte vážny problém.
MediaCom: Shane Smith (CEO, Vice) povedal, že vytvárate obsah, o ktorom si sami myslíte, že je cool. Ako však plus-mínus 40-roční manažéri vedia, čo je cool pre mladých?
Matt O’Mara: Povedal by vám, že to, čo robí Vice úspešným, je to, že ho vytvárajú mladí pre mladých. Väčšina našich zamestnancov má menej ako 30, všetci sú chytrí a zapálení pre svoju prácu. Vedia presne, čo ich generácia chce.
MediaCom: Produkujete naozaj pestrý obsah od "Génius v LA predáva pizzu s trávou" až po "Liečenie Eboly v Libérií". Môžete opísať proces, ako vytvárate obsah? Napríklad, ako rozhodujete, či formát príbehu bude krátke video alebo písaný editorial?
Matt O’Mara: Máme video aj editoriálové tímy, ktoré prichádzajú s nápadmi – napriek tomu, že pracujú oddelene – ich závery sa často dopĺňajú, tam prichádza križovatka talentov. Clive Martin, jeden z najznámejších spisovateľov pracujúci pre Vice, je takisto začínajúca hviezda vo video tvorbe. Máme redakčné porady a schvaľovací proces pre každý príbeh.
MediaCom: Investovanie do kvalitného obsahu sa zdá byť vašou hlavnou stratégiou. Ako sa tento systém vyvinul?
Matt O’Mara: Shane má talent a veľmi správne odhadol v polovici 90. rokov, keď YouTube a Hulu si budovali infraštruktúru pre distribúciu videa, že ľudia budú chcieť naozaj kvalitný obsah. Náš model je jednoduchý: vytvoriť najlepší obsah pre čo najviac ľudí v čo najviac oblastiach, ako to len bude možné. Chceme byť najväčším tvorcom prémiového obsahu na tejto planéte.
MediaCom: Vytvorili ste nový formát pre mladých, niečo na štýl spravodajstvo pre generáciu Y. Veríte, že sa aj táto nezávislá generácia zaujíma o všeobecné dianie vo svete?
Matt O’Mara: Spozorovali sme, že stále viac mladých ľudí prestáva pozerať televíziu a presúva sa na YouTube, kde pozerá dokumentárne seriály a filmy. Jednoducho zmenili spôsob, ako a kde konzumujú informácie. Vice News, formát, o ktorom je reč, má iba niekoľko mesiacov,
ale už teraz vieme, že je jeden z najrýchlejšie rastúcich kanálov na YouTube.
MediaCom: Aký máte biznis model?
Matt O’Mara: Príliš sa nespoliehame na príjmy z prémiového obsahu. Naše engagement rates na YouTube, kde máme najlepší pomer lajkov vs. dislajkov, a Facebook, kde má Vice o 55 percent vyššie engagement rates ako priemer, dokazuje, že social a online je správne miesto,
kde fungovať. Technológia je neúprosná, o to viac musíte byť kreatívnejší a využiť možnosti, ktoré ponúka.
MediaCom: Vice však nevedie prvenstvo v počte views alebo mesačnej návštevnosti. Ako predávate svoj priestor zadávateľom?
Matt O’Mara: Vice zasiahne viac ako 150 miliónov ľudí mesačne naprieč všetkými platformami. To samo predáva. Máme 10 online kanálov, 10 YouTube kanálov, vydávame knihy a fungujeme aj ako časopis. Je veľmi ťažké poraziť obsah, ktorý je presne napasovaný cieľovke a ktorý sa distribuuje najrôznejšími kanálmi.
MediaCom: Popíšte nám váš úspech na YouTube.
Matt O’Mara: Vyvrátili sme mýtus, že video musí byť čo najkratšie. Publikum pozerá naše videá od začiatku do konca, napriek tomu, že môžu trvať viac ako 30 minút a milióny odberateľov sledujú náš YouTube kanál. Máme kanály s najrýchlejším rastom odberateľov. To je to, v čom sa líšime od ostatných: skutočne prémiový obsah a skutočný engagement.
MediaCom: Čo si myslíte o reklamných tvorcoch súčasnosti?
Matt O’Mara: Niektorí z nich ma privádzajú do depresie. Každý do toho chce ísť, ale je náročné robiť to naozaj dobre a väčšina z nich je aj tak len „jednorazovka”. U nás naši klienti môžu jasne svojej cieľovke povedať, kto sú, aký je ich produkt, aké prinesie benefity bez toho, aby to všetko museli vsunúť do úst voiceovera v nejakej naleštenej reklame.
MediaCom: Na čo by mali marketéri pamätať pri tvorbe pútavého obsahu?
Matt O’Mara: Urobte váš obsah zábavný, provokatívny a autentický. Čokoľvek sa snažíte svojim recipientov doručiť, musí to byť niečo, čo milujú a chcú to s ostatnými zdieľať.
Zdroj: globálne vydanie časopisu BLINK, MediaCom

