AKO JE ZLOŽENÁ POROTA
V ADC sme koncom minulého roka pripravili návrh hodnotenia poroty Stratégií. Koncipovali sme to ako "súboj" - navrhli sme, aby porota pozostávala z dvoch častí - "klientská" a "kreatívna" s dvoma samostatnými výsledkami. Na konci každého hodnotenia, by tak stáli proti sebe dva samostatné výsledky jednotlivých mediálnych kategórií – z pohľadu klientov a ľudí z agentúr. V ADC sme bolo presvedčení, že "systém dvoch porôt sprehľadní a zdôveryhodní výsledky hodnotenia. Porovnávanie zhody či odlišnosti výsledkov oboch porôt zároveň prinesie mesačníku Stratégie nový zaujímavý kontent a odbornej verejnosti pravidelné odpovede na jednu z najčastejších brandžových otázok o tom, či špičková kreativita aj dobre predáva."
Stratégie súhlasili a rozšírili porotu, ktorú teraz tvora šiesti ľudia z agentúr, z ktorých štyria sú z ADC a dvoch nominoval KRAS. Druhú časť tvoria zástupcovia klientov doplnení o dvoch zástupcov Stratégií. Akurát na záver všetky hlasy zrátajú a výsledok je priemer názoru všetkých porotcov. Žiadne dva pohľady dvoch "táborov", ale matematický priemer. A ako hovorieva Milan Hladký: "Spriemerovaním názorov vzniká priemerný názor".
Žiadna sláva. Po spriemerovaní bodov všetkých porotcov, ani jedna práca za január nepresiahla hranicu 5 bodov. U mňa ju presiahli štyri práce. Osem bodov som dal Jandlu za print pre Forbes, ktorý sa mi naozaj páčil, a ďaleko presahoval všetky prihlásené práce nielen nápadom, ale aj kvalitou prevedenia. Navyše, asi bolo o niečo ťažšie presadiť ho u tohto klienta, keďže je to veľký svetový brand a nie nejaké lokálne hračkárstvo. Za tesne nadpriemerné považujem Last Minutové printy a outdoor pre Aupark, ktorý si drží svoju štandardnú kvalitu. Zaraguza si pred rokmi sama nasadila latku vlastných PFiek tak vysoko, že sa mi teraz zdal ich PartyAnalyzér taký trochu slabší, no… Obojstranný inzerát, kde na jednej strane Slovak Telekom o sebe hovorí, že je TOP a na druhej strane printu Saatchiky hovoria, že je to ich POT je podľa mňa super. Porote prekážalo trochu aj nasadenie inzercie v prílohe o top zadávateľoch, ktorá hodnotí budgety klientov, ktoré agentúry žiaľ neovplyvnia, aj keby preliali potoky potu. Málo hlasov získala kampaň na Bazar.sk. Porotcovia jej vyčítali najmä nekonzistentnosť posolstva a kreativity. Tá bola postavená na jednom prídavnom mene, ktorým autri označili hlavný benefit - jednoduchosť vyhľadávania na stránke. Hedlajny boli o tom, že tam nájdete čokoľvek (aj tablet od Čaučeska?), výrazná prelepka hovorila o veľkej návštevnosti, ale bolo to celé o deťoch, lebo vyhľadávanie je DETSKY jednoduché. Kreativitu v O2 vizuáloch sme tiež ťažko hľadali, obrázok slúžil len ako ilustrácia. V porovnaní s príbehmi a prevedením spotov to bolo, žiaľ, slabučké.
https://www.youtube.com/watch?v=BfWI0EsUUv0