Poučiek o tom, ako sa má a nemá robiť marketing je veľa. Netreba teoretizovať, v posledných dňoch zaznamenali naši bratia z Českej Republiky zvýšený záujem o svoju krajinu. Pre prichádzajúcu letnú sezónu vyrukovala česká turistická agentúra so štandardnou kampaňou, pričom tá minuloročná v ČR vzbudila určitý rozruch vďaka uvedeniu nového loga. Tohtoročná plánovaná kampaň však dostala neočakávanú a žiaľ smutnú, ale zato výraznú podporu. Keď si po teroristickom útoku v Bostone začali Američania zamieňať Čečensko s Českom a neskôr sa udialo nešťastie v česko-texaskom Weste, tak začal prudko stúpať informačný dopyt po tejto krajine. Negatívna publicita sa však môže zmeniť k niečomu lepšiemu. Ak zareagujete rýchlo a začnete jednoducho a účelne vysvetľovať, že Česko nie je autonómna republika v Rusku. Pozrite sa na túto vysvetľujúcu stránku, ktorá však nevytvorila profesionálna turstická agentúra, ale je dobrovoľným dielom jedného človeka!
A predstavte si ideálny svet, v ktorom by aj Slovensko dokázalo zužitkovať podobné možnosti na svoju propagáciu.
PS: Čechom sa všeobecne darí lepšie reagovať na negatívnu publicitu, veď len nedávno sa u nich dokázal vyhrabať z posmešnej situácie McDonald's.
Nový Zéland sa vysporiadal s propagáciou turizmu po svojom.
O niečo viac reklamy obsahuje AdArena na Facebooku.
Narazili ste na vtipnejšiu turistickú reklamu? Dajte mi vedieť na adarena.blog(at)gmail.com
Michal Halmeš, AdArena