StoryEditor

Klasická reklama nemusí byť nudná

18.10.2012, 17:40

Sediac v porote Single channel Jury 19teho ročníka Golden Drumu som videl viac ako 1200 prihásených reklám. S medzinárodnou porotou sme z nich tri dni vyberali to najlepšie. Bolo zaujímavé vidieť, ako sa na reklamu z nášho regiónu pozerá Ind žijúci v Dubai, či Nemec, ktorý šéfuje agentúre v Istanbule.

Mám pocit, že to bol trochu slabší rok, najmä v kategóriách design či rádio sme sa potrápili, kým sme niečo povyberali. V každej group sme následne udelili dvakrát striebro, zlato a Grand Prix zo zlatých ocenení. Povinne. Čiže aj keď bola v danej kategórii slabšia práca v porovnaní s inou group, aj tak dostala shortlist. Vysvetľujem to preto, lebo som mal pocit, že nie každá Grand Prix má rovnakú kvalitu, za čo paradoxne nemôže porota, ale pravidlá festivalu.

Bez akýchkoľvek pochybností sme sa však zhodli na tom, že najlepším z kategórie televíznej reklamy je izraelský mafiánsky spot s hlavným hrdinom seriálu Sopranovci. Aj keď prevedený v klasickom režijnom poňatí, zahraný a najmä napísaný bol brilantne. (Spoty aj kredity prác si môžete pozrieť vždy po kliknutí na obrázok)

Life is short

Charitatívny spot vyzývajúci ľudí, aby neprestali podporovať deti v Afrike sme okrem zlata ocenili aj obdobou našej Art Prix - Virtuoso Award. Emotívne veľmi pôsobivý spot nemal žiadnu chybu. Žiadnu. Každý jeden záber, dramaturgia spotu, presne vystihnutý moment prekvapenia v tvárach detí, ktorý sa dal tak autenticky nakrútiť len raz, na prvú klapku.

The hand

Veľmi klasický reklamný postup dotiahnutý do dokonalosti bol základom úspechu práce, ktorá vyhrala zlato v printoch. Výrazy tvárí účinkujúcich, samotný casting a set-up, či atmosféra fotky jej pomohli aj k zisku Virtuoso Award v kategórii najlepšia fotografia.

Fisherman's tale

 

Milo pobavila a potešila aj "Jemná" krava, propagujúca najjemnejšiu nátierku. Trochu stratená v preklade, ale veľmi milá ku všetkým ľuďom, či zvieratkám. Pozrite si aj iné kravy tu.

Softer kind of cow

Mne sa páčil veľmi aj Gagarin, ktorý prepásol svoj let do vesmíru, lebo nemal liek proti nádche. Skvelá kombinácia insightu, headlineu a ilustrácie ako zo starej ruskej knižky mu však stačili len na striebro.

Gagarin

Víťazné práce v outdoore sú trochu ako z iného sveta. Snažili sme sa neoceňovať len zväčšené printy. Preto zvíťazili veselé miešačky a umelecké buldozéry, ktoré už počas stavby propagovali budúce farebné nákupné centrum.

 

Artful construction vehicles

 

Na varšavskej vlakovej stanici zas dva roky pripravovali Hamburger timetable, ktorý ukazoval odchody vlakov nielen v minútach, ale aj v hamburgeroch, hranolkách a kávach - podľa toho, čo ste ešte mohli stihnúť zjesť a vypiť v neďalekom McDonalde. (Kliknite na obrázok a pozrite si video.)

 

Hamburger timetable

 

Ikea svoje fixné ceny demonštrovala nalepením plagátov s dierami na domy, pričom čísla domov, často kamenné a pevné, sa stali ich súčasťou a slúžili na odkomunikovanie ceny vybraných produktov. Áno, je to trochu ako piercingové štúdio, čo pred rokmi prepichovalo plagáty s portrétmi tak, aby reálne kľučky dier vytvárali piercing.

 

Ikea fixed prices

 

Paradoxne klasický plagát, ktorý získal v tejto kategórii jediné striebro pre Slovensko, sa pýšil hedlajnom "Klasický je len synonymom slova nudný." Alebo tak nejak. Podľa predsedu poroty jedným z najlepších headlinov zo všetkých prihlásených prác na festivale. Porota by tomu možno dala zlato keby to bolo v printoch, lenže ako konštatoval jeden z porotcov: to by ale museli zaplatiť uverejnenie... V každom prípade sme ocenili super nápad, ktorý hádam napriek malým písmenkám (alebo práve preto) prinútil ľudí prísť k plagátu bližšie a prečítať si ho. Brloh

 

Ježiš je toho strašne veľa ešte, musím to rozdeliť na dve časti. Druhá už čoskoro.

 

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
25. jún 2025 04:04