StoryEditor

3 alternatívy ku Google Analytics

22.08.2012, 20:34

Google Analytics patrí k najčastejšie používaným riešeniam v našich končinách. Nepoznám presné čísla, ale som presvedčený že viac ako 95 percent stránok používa práve riešenie od Google. Jeho dominanciu sa snažia narušiť reálny konkurenti zo sféry open source i komerčných riešení. V dnešnom článku si predstavíme niektoré z nich.

Woopra

www.woopra.com

Woopra je veľmi atraktívny nástroj, ktorý je navyše aj vysoko škálovateľný. Môžete použiť buď online rozhranie, alebo stiahnuť desktopovú aplikáciu.  Woopra dokonca ponúka aj mobilné rozhranie, máte tak neustále prehľad o tom, čo sa deje na vašich stránkach.

Táto služba má najlepšie vyriešené možnosti rozšírenia základných funkcií.  Do Woopra dokážete vložiť azda všetky filtre ktoré si len dokážete vymyslieť.  Chcete vedieť koľko k vám prišlo ľudí cez Facebook a prezreli si minimálne 3 stránky s podmienkou, že navštívili stránku A,D,Z?  S Woopra žiaden problém.

Woopra poskytuje okrem webovej analytiky aj ďalšie doprovodné služby, napríklad live chat so širokou mierou customizácie. Navyše pre malé projekty nekomerčného charakteru je úplne zadarmo.

Veľkou nevýhodou Woopra je v podstate neexistujúca podpora a minimum dokumentácie, čo môže byť v niektorých prípadoch naozaj problém.

Clicky

www.getclicky.com

Clicky ponúka real-time štatistiky s jednoduchým, ale funkčným rozhraním. Dashboard zobrazuje takmer všetko podstatné hneď na úvodnej stránke programu.

Clicky okrem realtime štatistík  podporuje aj segmentáciu  návštevníkov. Spracované sú všetky bežné segmentácie s tým, že vo free verzii je funkcionalita obmedzená.

Nástroj Clicky ponúka veľmi jednoduchý spôsob nastavenia kampaní pre e-commerce s možnosťou sledovať všetky relevantné metriky.

Clicky podobne ako Woopra disponuje mnohými doplnkovými funkciami k bežnej analytike, Woopra Vám ponúkne chat ktorý si môžete umiestniť na stránky, Clicky zasa rozširuje svoje funkcie šikovným Twitter vyhľadávaním, kde môžete sledovať zmienky o Vás či Vašej firme, značke či službách na twitter.com

Oproti Google Analytics má Clicky výborne riešenú metriku bounce rate. Software Clicky nezaradí do položky bounce rate návštevníka, ktorý trávi viac než 30 sekúnd  na vstupnej stránke. Čo je v niektorých prípadoch veľmi rozumné, napríklad u blogov .

Yahoo! web analytics

web.analytics.yahoo.com

UPDATE: Podľa posledných správ nástroj na webovú analytiku od Yahoo už nie je dostupný, teda jeho ukončenie je naplánované na 31.Októbra 2012.

Všeobecne veľmi bľúdený analytický nástroj od Yahoo web analytics ponúka pokročilé reportovanie a samozrejme aj real time analytiku.  Yahoo analytika je vysoko škálovateľný nástroj, ktorý je viac ako vhodný pre e-commerce projekty.  V podstate akékoľvek dáta môžete takmer ľubovoľne škálovať, vizualizovať a exportovať do pokročilých grafov. Yahoo sa snaží pozicionovať svoju analytiku ako ideálnu najmä pre e-commerce riešenia a musíme povedať, že to nie je len obchodnícky bluf.

Záver

Do mini prieskumu som zámerne nezaradzoval riešenie od ADOBE/Omniture ani iné robustné komerčné riešenia ale snažil som sa predstaviť menej známe ale zato výkonné alternatívy ku Google Analytics. Ako najväčšiu výhodu google Analytics vnímam to, že je lokalizovaný do slovenčiny, čo je pre mnohých užívateľov ten najpodstatnejší faktor. Avšak pokiaľ nechcete z rôznych dôvodov aby mal Google prístup k Vaším dátam, verím, že som Vám pomohol nájsť použiteľné alternatívy.

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
15. máj 2025 17:48