Od ostatnej sumarizácie udalostí na slovenských firemných profiloch na Linkedine prešli tri mesiace a tak možno exaktnejšie vyjadriť dosiahnutú zmenu. Od leta možno registrovať novú aktivitu aj u subjektov, ktoré boli doteraz ticho. Je potešujúce, že s aktívnym prístupom začala aj dvojka medzi korportámi, Slovak Telekom. Aj keď sa obsahovo ešte hľadajú, prebudenie k aktivite im prinieslo druhý najvyšší rast odoberateľov v TOP 10. Hoci počet followerov rastie aj spoločnostiam, ktoré sú na Linkedine pasívne (ľudia si kliknú jednoducho na tlačidlo "follow" aj keď netušia, ako s nimi bude subjekt komunikovať), vo všeobecnosti platí, že rýchlejšie rastú tí aktívnejší. Za 3. kvartál aktívne firmy v TOP 10 v priemere narástli o 18,6 %, kým pasívni mali len 15% rast. Živá komunikácia pomohla Slovenskej sporiteľni, vďaka čomu sa vrátila na 8. priečku, pričom si poradie vymenila s pasívnejšou Zaraguzou. Vo 4. kvartáli možno očakávať útok na konkurenčnú, na Linkedine pasívnu VÚB na 7. mieste. Zaujímavosťou je aj to, že IT spoločnosť Soitron sa v tomto období ako piati dostali do klubu firiem s viac ako 1000 followermi.
Nov 13 | Jul 13 | Meno | Priemysel | odb. 10/2013 | odb. 07/2013 | odb. rast | zamestnanci | zamestnanci/ odb. | komplexnosť |
1 | 1 | ESET | Software | 3708 | 3182 | 16.5 | 422 | 11.4 | 100% |
2 | 2 | Slovak Telekom | telecom | 2023 | 1639 | 23.4 | 592 | 29.3 | 60% |
3 | 3 | UniCredit Bank | bank | 1514 | 1333 | 13.6 | 586 | 38.7 | 30% |
4 | 4 | Tatra banka | bank | 1352 | 1204 | 12.3 | 526 | 38.9 | 80% |
5 | 5 | Soitron | IT | 1027 | 904 | 13.6 | 209 | 20.4 | 100% |
6 | 6 | Natek | IT | 927 | 842 | 10.1 | 116 | 12.5 | 100% |
7 | 7 | VÚB | bank | 896 | 767 | 16.8 | 486 | 54.2 | 60% |
8 | 9 | SLSP | bank | 871 | 724 | 20.3 | 310 | 35.6 | 100% |
9 | 8 | Zaraguza | marketing | 860 | 731 | 17.6 | 33 | 3.8 | 80% |
10 | 10 | Profesia | HR | 788 | 616 | 27.9 | 43 | 5.5 | 100% |
Vďaka aktívnemu prístupu nadpriemerne rástli J&T BANKA (skok z 97. na 79. miesto, 70% rast, 14% podiel zamestnancov/followeroch) a Prima banka (zo 125. miesta na 107., 64% rast, 51% podiel zamestnancov/followeroch). No najzaujímavejší rast dosiahli headhunteri zo Slávik & Stell. Za tri mesiace sa ich počet followerov zvýšil o 109%, vďaka čomu poskočili z 90. miesta na 64. To, že zamestnanci v tejto spoločnosti tvoria len 5 % odberaľov profilu ani netreba diskutovať. Každopádne, ak ste ešte nečítali o zrejme najúspešnejšom poste na slovenskom Linkedine, za ktorý sú títo páni zodpovední, odporúčam prečítať si tento blog. Každé pravidlo má však svoju výnimku. Nadpriemerný, 35% rast followerov má za toto obdobie TV Markíza, ktorá nielenže na tejto sieti vôbec nekomunikuje, ale nemá ani riadne o sebe doplnené profilové informácie.
TOP 100 uzatvára spoločnosť UMC Slovakia so 72 odberateľmi. Data boli zozbierané 2. novembra 2013.