StoryEditor

Banky sa prebúdzajú - slovenský Linkedin v 3. kvartáli 2013

07.11.2013, 23:04

Od ostatnej sumarizácie udalostí na slovenských firemných profiloch na Linkedine prešli tri mesiace a tak možno exaktnejšie vyjadriť dosiahnutú zmenu. Od leta možno registrovať novú aktivitu aj u subjektov, ktoré boli doteraz ticho. Je potešujúce, že s aktívnym prístupom začala aj dvojka medzi korportámi, Slovak Telekom. Aj keď sa obsahovo ešte hľadajú, prebudenie k aktivite im prinieslo druhý najvyšší rast odoberateľov v TOP 10. Hoci počet followerov rastie aj spoločnostiam, ktoré sú na Linkedine pasívne (ľudia si kliknú jednoducho na tlačidlo "follow" aj keď netušia, ako s nimi bude subjekt komunikovať), vo všeobecnosti platí, že rýchlejšie rastú tí aktívnejší. Za 3. kvartál aktívne firmy v TOP 10 v priemere narástli o 18,6 %, kým pasívni mali len 15% rast. Živá komunikácia pomohla Slovenskej sporiteľni, vďaka čomu sa vrátila na 8. priečku, pričom si poradie vymenila s pasívnejšou Zaraguzou. Vo 4. kvartáli možno očakávať útok na konkurenčnú, na Linkedine pasívnu VÚB na 7. mieste. Zaujímavosťou je aj to, že IT spoločnosť Soitron sa v tomto období ako piati dostali do klubu firiem s viac ako 1000 followermi.

Nov 13Jul 13MenoPriemyselodb. 10/2013odb. 07/2013odb. rastzamestnancizamestnanci/ odb.komplexnosť
11ESETSoftware3708318216.542211.4100%
22Slovak Telekomtelecom2023163923.459229.360%
33UniCredit Bankbank1514133313.658638.730%
44Tatra bankabank1352120412.352638.980%
55SoitronIT102790413.620920.4100%
66NatekIT92784210.111612.5100%
77VÚBbank89676716.848654.260%
89SLSPbank87172420.331035.6100%
98Zaraguzamarketing86073117.6333.880%
1010ProfesiaHR78861627.9435.5100%

 

Vďaka aktívnemu prístupu nadpriemerne rástli J&T BANKA (skok z 97. na 79. miesto, 70% rast, 14% podiel zamestnancov/followeroch) a Prima banka (zo 125. miesta na 107., 64% rast, 51% podiel zamestnancov/followeroch). No najzaujímavejší rast dosiahli headhunteri zo Slávik & Stell. Za tri mesiace sa ich počet followerov zvýšil o 109%, vďaka čomu poskočili z 90. miesta na 64. To, že zamestnanci v tejto spoločnosti tvoria len 5 % odberaľov profilu ani netreba diskutovať. Každopádne, ak ste ešte nečítali o zrejme najúspešnejšom poste na slovenskom Linkedine, za ktorý sú títo páni zodpovední, odporúčam prečítať si tento blog.  Každé pravidlo má však svoju výnimku. Nadpriemerný, 35% rast followerov má za toto obdobie TV Markíza, ktorá nielenže na tejto sieti vôbec nekomunikuje, ale nemá ani riadne o sebe doplnené profilové informácie. 

TOP 100 uzatvára spoločnosť UMC Slovakia so 72 odberateľmi. Data boli zozbierané 2. novembra 2013.  

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
18. júl 2025 15:29