StoryEditor

Médiá: Dva príbehy, ako „poraziť“ digital

30.03.2016, 12:40
Ako vytvoriť unikátny obsah pre atraktívnu cieľovú skupinu tak, aby za obsah zaplatila, alebo aspoň aby mal obsah dostatočný počet videní? Vice a MailOnline to dokázali. Každý inak, ale predsa.
Ach, ten digital. Prečo si len skomplikoval život nám, tradičným médiám? To je otázka, ktorú si v poslednej „päťročnici“ položili viaceré médiá. Mnohí investovali čas a peniaze na jej zodpovedanie. Montrealský denník La Presse minul milióny na editovanie a dizajnovanie tabletovej verzie novín. Chcel tak umožniť čitateľom a inzerentom získať výhody z digitálnej interaktívnej verzie. Financial Times tiež stále zlepšuje svoj biznis a redakčné praktiky po zavedení merateľného počtu klikov na stránke od roku 2007. Dve rozdielne mediálne spoločnosti, ktoré sa kontinuálne prispôsobujú rýchlym zmenám digitálneho prostredia, sú Vice, nový model vlastníka média ohodnoteného na 4 miliardy dolárov, a MailOnline, stránka patriaca Daily Mail, bulvárnym novinám v UK. S 10 miliónmi unikátnych návštevníkov denne je MailOnline online novinami číslo jeden v anglicky hovoriacich krajinách. Ale ako to dosiahli?
 
Vice stavil na cieľovku 
Niekto by mohol namietať, že Vice to mal jednoduché, pretože nebol porovnávaný a v podstate nemal predchodcu. Jeho globálny rast bol založený na tom, že obsah sa šíril bez fyzickej distribúcie. Podľa Matta Eleka, managing directora Vice pre EMEA, „spoločnosti, ktoré sa spoliehajú pri získavaní čitateľov na distribúciu, by sa mali radšej snažiť produkovať unikátny obsah“. Vice ostal zameraný na vlastnú cieľovku – mladých ľudí. Povedali si, že nechcú uviaznuť pri pár čitateľoch, ktorí majú momentálne 22 rokov a potom ich nasledovať celý zvyšok života. Ich stratégia je neustále dopĺňať obsah pre mladšiu miléniovú cieľovú skupinu, ktorá sa neustále vyvíja. Vice oslovuje široké jazykové publikum. „Z ničoho nič decká z Berlína vedia, čo je cool v New Yorku. Poznať, čo je cool v Paríži, je pre nich viac-menej životne dôležitou vedomosťou,“ hovorí Elek z Vice. „Výsledkom je, že ich postoje voči tomu, čo je cool a trendy, sú oveľa globálnejšie, ako to bolo v minulosti. Zaujíma ich globálny obsah.“
 
MailOnline stavil na štýl
MailOnline stavil na štýl. Na nič iné ani staviť nemohol, keďže jeho obsah, správy a obrázky celebrít sa nachádzajú všade na internete. Vec, ktorá nemôže byť Daily Mail a MailOnline vyčítaná, je fádnosť. Predstavitelia tohto lifestylového denníka veria v redakčný obsah a štýl, ktorý je podľa nich ťažko napodobniteľný. So 168 miliónmi unikátnych návštevníkov mesačne si vybudovali publikum, ktoré by malo byť dostatočne atraktívne pre inzerentov na financovanie obsahu zadarmo. Obchodné oddelenie MailOnline je stále oddané modelu novín financovaných
z reklamy. A čo príchod digitalu a jeho vplyv na predaj mediálneho priestoru? Na to si MailOnline vytvoril separátny tím. „Doteraz sme vždy nechávali digitálnu stránku organicky a prirodzene rásť podľa aktuálnych potrieb,“ povedal Martin Clark, editor a vydavateľ MailOnline. „Byť schopný zamestnať správnych digitálne zameraných ľudí bolo rozhodujúcim krokom k nášmu úspechu.“
 
AKO SA MÔŽEME POUČIŤ Z ÚSPECHU Vice a MailOnline
1. MailOnline si spravil meno na celebritných titulkoch, zatiaľ čo Vice spochybnil súčasných tvorcov obsahov a vybudoval si atraktívne publikum influencerov.
2. Unikátny štýl je dôležitý a má veľký dosah na charakter a množstvo čitateľov. Veľký dôraz by sa mal klásť na výrazný a zapamätateľný typ online platformy.
3. Úspech vyžaduje kombináciu starých skúseností a zároveň neustále nadobúdanie nových. Dokázať využiť dáta, ktoré pomôžu optimalizovať obsah a výkon, sa stane nevyhnutnosťou.
4. Postupne, ako smerujeme k roku 2020, by sme si mali brať príklad z médií, ktoré identifikovali a vydali sa novými chodníčkami k budovaniu atraktívneho publika.
 
 

Zdroj: globálne vydanie časopisu BLINK, MediaCom

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
12. júl 2025 11:36