Ako tvorcovia reklamy máme zodpovednosť za kultúru a spoločnosť. Reklama môže ľudí naučiť fajčiť, zbytočne sa zadlžovať alebo inak si kaziť život. Ale rovnako môže aj pomôcť - miesto prázdnych slov môže robiť skutočné dobré činy a tak budovať značky. A práve to je podľa mňa hlavnou úlohou reklamy v budúcnosti.
Vybral som kampaň pre poisťovňu SAMSUNG LIFE INSURANCE v Južnej Korei. Ako typická poisťovňa mohli urobiť tv spot so šťastnými ľuďmi alebo mohli rozdávať ľuďom letáky s nalepenými vitamínmi. Ale rozhodli sa urobiť omnoho viac - miesto "Storytellingu" vsadili na "Storydoing". Poisťovňa pomohla skutočne chrániť ľudské životy - a dokázala, že im na ľuďoch naozaj záleží.
Nie je to úplná novinka, vyhrali s tým zlato v kategórii Titatium (kategória, ktorá ukazuje, aké sú trendy v reklame v budúcnosti) na Cannes Lions 2013.
Ale okrem toho získali omnoho viac - zachránili mnoho životov (počet samovrážd na moste klesol o 85%). A nás to môže naučiť, že aj malá reklamná kampaň vie zlepšiť svet.
V ďalšom blogposte vám ukážem človeka, ktorý menil svet reklamou už pred 50-timi rokmi.