Už niekoľko rokov sa v deň konania Zlatého klinca uskutočňuje jeho sprievodný program Inšpirátor. Tento rok to vyšlo na piatok 24. mája a začiatok obstarali prezentácie shortlistových kampaní Zlatého klinca. Po dlhom období nudných prezentácií, keď agentúry len spustili svoje case study video, ktoré porotcovia už poznali, prišla radikálna zmena. Agentúry sa poučili a normálne sa snažili predať svoju prácu a prezentovať ju porotcom, osvetliť pozadie vzniku kampane a pridať niečo na viac, čo urobilo prezentácie skutočne zaujímavými. Konečne!
Rasťo Michalík z MUW Saatchi & Saatchi prezentoval špeciálnu nakreslenú mediálnu stratégiu pre kampaň Komunálnej poisťovne.
Potom nasledovala Pecha Kucha, formát krátkych prezentácií zameraný na propagáciu mladých architektov a designérov. Táto časť slúži nielen, ako možnosť propagácie mladých talentov, ale aj zároveň eventuálna kreatívna inšpirácia.
Po obede bolo na programe vyhlásenie víťazov študentskej súťaže Žiarovka. Spolu súťažilo 14 teamov, ktoré odovzdali 32 prác, pričom boli vyhlásené 3 zadania. Víťazi sa prezentovali veľmi peknou prácou na zadanie pre Fiskars.
Spestrením bolo vystúpenie Roba Dembitza, ktorý zhrnul niekoľko faktov o kreatívnom festivale v Cannes. Aj pre klientov bude zaujímavý poznatok, že levom ocenené práce sú efektívnejšie až o 54%. Nezabudol poučiť aj agentúry, aby robili, čo najkratšie prezentácie/case study videá, pretože porota nemá chuť sa pasovať s tými dlhými. Neskôr prítomným pustil výber z nedávnych ocenených prác.
Záver sprievodného programu obstarali Young Lions. Z víťazom sa mi viac pozdávala víťazná práca v kategórii Cyber. Veľmi výstižný a chytľavý hashtag proti rasizmu, tak má vyzerať jednoduché a účelné digitálne riešenie.
Súťaž napriek zmene organizátora (aktuálne KRAS) stále trpí rovnakými neduhmi z minulosti hlavne pri porovnaní s rovnakou súťažou v Česku. Stále nemáme kategóriu Media. Na Slovensko by to nikoho nezaujímalo? Obsiahle briefy vo všeobecnej rovine nepoukazujú na dobrý prístup k tejto súťaži pre mladých reklamcov. Stačilo by zadanie posunúť na spracovanie stratégovi. V každom prípade dúfam, že naše nádeje v Cannes uspejú.
Hlavný klinec večera bol už z iného súdka. Organizácia Zlatého klinca rozladila mnohých už dávno pred jeho začiatkom. Nedostatok lístkov, nevhodný výber miesta vzhľadom na potreby takéhoto veľkého podujatia (zlé ozvučenie, sedenie), extrémne dlhý program, to boli veci, ktoré rezonovali spolu s ocenenými prácami. To, že niečo skutočne nie je s kostolným poriadkom som zistil vtedy, keď po chvíli došli poháre na pivo a svojpomocne si ľudia museli nosiť prázdne poháre z predtým vypitých nealko drinkov! Neviem, či pohrebný ceremoniál, ako hlavná téma večera, zároveň nepochoval aj tradíciu oveľa lepšie zorganizovaných Zlatých klincov z minulosti. Hovorí sa, že aj majster tesár sa utne, keďže organizáciu mala na starosti známa eventová agentúra. Do budúcnosti bude dobré zvážiť, či je vôbec k dispozícii lepší priestor ako Istropolis, pretože Refinery Gallery bol krok do prázdna. Aby som tento post zakončil optimistickejšie, tak si pozrite jeden z ocenených spotov.
Zlatý klinec na AdArene.
Horúci ašpiranti na Zlatý klinec 2012
AdArena má svoje miesto na Facebooku.
Narazili ste na niečo reklamné, čo musí byť na AdArene? Píšte na adarena.blog(at)gmail.com
Michal Halmeš, AdArena