Počas obdobia hľadania práce si všímam ako štandardné metódy výberu ľudí nefungujú, ak hľadáte ľudí do reklamnej agentúry alebo na marketing. Mechanické otázky o tom, ako vnímate spoločnosť XY, o vašej motivácii a o tom, kde sa vidíte o 5 rokov dokážu zdvihnúť mandle a nie odhaliť ľudské a odborné kvality. Aj hľadanie správnych ľudí sa dá pripraviť rozumne a aj zábavne. Jeden zo zakladateľov agentúry Goodby Silverstein & Partners – Rich Silverstein, sa musel popasovať s odchodom jeho asistentky. Samozrejmosťou, sú vysoké nároky, ktoré on kladie pre túto pozíciu. Hľadanie novej asistentky sa stalo kreatívnou výzvou pre samotnú agentúru. Najskôr vytvorili microsite http://work4rich.com/, kde pripravili uchádzačom 6 úloh. Tieto hry boli rôzneho zamerania, od usporiadania dôležitosti ľudí, cez správne poradie farieb až po elevator pitch tweet. Agentúre sa prihlásilo viac ako 4500 ľudí z celého sveta, takže tento „pracovný inzerát“ mal vcelku slušný zásah a priniesol im viacero vhodných ľudí, ktorých pozvali na pohovor.
Microsite stále funguje, ak obsadzujete dôležitú pozíciu vo firme, nechajte sa inšpirovať týmto kreatívnym nápadom. Možno vás zaujme rozhovor s víťazkou nevšedného výberu.
Na AdArene som už písal o mladých austrálskych reklamcoch a ich spôsobe hľadania práce.
Hľadáte prácu v reklamke? Inšpirujte sa!
Mimochodom, ak niekto vie o zaujímavej práci na marketingu, tak prosím, napíšte mi na Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript. Ďakujem. Samozrejme, nenahnevám sa ani za zdieľanie tohto blogpostu J
AdArenu môžete mať radi aj na Facebooku.
Michal Halmeš, AdArena