Jeden z členov Siene slávy OTO Milan Lasica
StoryEditor

Osobnosť televíznej obrazovky: Chorý projekt, astronomické náklady, končíme

18.03.2013, 07:00
Pomaly každý rok má niektorá z televízií silné slová. Raz je nespokojná jedna, raz druhá... A výsledok? Anketa ide ďalej.

Vždy, keď pozerám galavečer OTO, spomeniem si, ako sa televízie na túto anketu večne sťažujú.

TA3 sa v minulosti nezúčasťnovala OTA, jej zakladateľ Martin Lengyel bol proti. "Súťaž OTO treba vnímať ako podnikateľskú aktivitu úzkej skupinky ľudí, ktorá vymyslela pseudosúťaž, aká nemá opodstatnenie a slúži iba na to, aby tá skupinka mala celý rok z čoho existovať. Je to nezmysel, je to chorý projekt," povedal v roku 2004 pre Domino fórum.

TV Joj v roku 2009 (na pracovných raňajkách, na ktorých som sa osobne zúčastnil) naznačila, že s účasťou na OTO-vi končí. Dôvodov bolo viacero.

RTVS sa sťažovala minulý rok tiež a chcela zorganizovať vlastnú anketu. "Vieme si predstaviť lepšie investované naše programové peniaze ako do OTO," povedal vtedajší programový šéf Andrej Miklánek pre Mediálne.sk. Dodal, že náklady boli na pomery RTVS astronomické.

Markíza sa nezúčastňuje posledných dvoch ročníkov. Jej šéfka Zuzana Ťapáková mala, ako uviedla na svojom Facebooku, "dlhodobé podozrenie z neobjektívnosti a manipulácie tejto ankety".

Pomaly každý rok má niektorá z televízií s OTO-m problém. Raz je nespokojná jedna stanica, raz druhá... A výsledok? Anketa ide ďalej. Keby televízie nemenili tak rýchlo svoje stanoviská, dnes by sa OTA nezúčastňovala žiadna. Sú naozaj také premenlivé, alebo je to len ich zvláštny druh stratégie?

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
14. jún 2025 15:41