Bolo by to aj celkom vtipné, keby to nebolo také vážne. Žiaľ, v boji o budúcnosť tejto krajiny majú celkom veľké slovo komunikačné taktiky politických lídrov. Jeden z nich mi povedal, že už nerozhoduje politický obsah, ale to, akú formu dajú komunikácii politickí marketéri, kreatívci z reklamných, či PR agentúr. Ako kreatívca z reklamky by ma to malo potešiť, ako volič to vnímam inak. Je to smutné.
Asi si to však mnohí z nich naozaj myslia a na tom, že to tak funguje, majú leví podiel najmä médiá, ktoré im to papajú. Vykydnutie kopy hnoja pred nejaké ministerstvo, kôň na hrade, transparenty za Ficovým chrbtom, nadrozmerné schránky pre SMER, odškrtávanie klamstiev tejto vlády - to sú všetko atraktívne vizuálne momenty, ktoré sa dostanú do správ a politici sa tešia, že "ich hrajú". A potom, keď konečne navrhnú nejaké funkčné riešenie, zákon, pozmeňovák, čokoľvek k veci, tak po nich ani pes neštekne. Prehluší to kopa hnoja. Vďaka takémuto prístupu médií sa v politikoch iba podporuje snaha o kreativitu. Snaha zaujať nejakou sprostosťou, na ktorú skočia novinári.
Verím tomu, že toto sú posledné voľby, v ktorých tieto lacné triky zafungujú. Posledné, kedy forma prerazí obsah a to ako to povieš, je dôležitejšie ako to, čo hovoríš. Svetové trendy v komerčnej komunikácii dokazujú, že oblbovať už dávno nestačí. Ľudia získavajú imunitu voči superlatívom, prehnaným sľubom, zbytočnej kreativite. Pozerajú sa na veci zo širších súvislostí, idú oveľa hlbšie. Nezaujíma ich v prvom rade kto-čo hovorí, ale ako koná, ako sa správa k okoliu, iným ľuďom, za čo si ho ostatní môžu vážiť, aké reálne riešenia ponúka a ako tie riešenia pozitívne ovplyvnia životy jednotlivcov. Ľudia už prekukli taktiky a lacné triky a som presvedčený o tom, že to čoskoro príde aj do politického marketingu. Už čoskoro sa v plnej kráse ukáže rozhodujúca väčšina, ktorej ide o obsah, ktorá dokáže dešifrovať kedy ide o "hru" a kedy o realitu, ktoré výroky sú hodnotné a relevantné a pri ktorých ide o vypotené kreativity z nočných brainstormingov. A dúfam, že ako prví to pochopia ľudia z médií.
Držím nám voličom palce.

