Zdroj: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=4693613317298&set=pcb.173648322822183&type=1&theaterhttps://www.facebook.com/photo.php?fbid=4693613317298&set=pcb.173648322822183&type=1&theater
StoryEditor

Service Design MeetUp 4 si vzal na mušku e-shopy

14.09.2013, 12:00
Autor:
HNHN
Čo musia robiť e-shopy, aby mali skvelé služby.

V Prahe v Node5 sa v stredu 4. septembra 2013 sa preberalo, akým smerom sa vývijajú služby na e-shopoch. Prvú prednášku obstaral Jan Vetyška z Apeku a hovoril o nadštandardných e-commerce službách. Najviac si Česi priplácajú za rýchlejšie dodanie tovaru a za predĺženú záruku. Čo je pre mňa zaujímavé, že 34% e-shopov ponúka večerné dodanie tovaru zdarma. Čo je skvelé pokiaľ sa s balíkom nechcete zaoberať v práci alebo otravovať susedov. Čím ďalej nadštandardné služby robia rozdiel pri vnímaní kvality e-shopov.

Druhý rečník, Ondřej Klega z Acomware sa venoval prehľadu českého e-commerce. Zákaznícka lojalita pri e-shopoch je kriticky nízka, takže je namieste hľadanie konkurenčných výhod. Napredovanie v kvalite ponúkaných služieb brzdí cenová vojna.

 

V Česku zatiaľ e-shopy príliš nepracujú so zákazníkmi, ktorý nedokončia nákup. Pričom opustený košík nechá 40-60% návštevníkov e-shopu (potencionálnych zákazníkov). Bolo by dobré sa im pripomenúť, že nechali nedokončený nákup, pretože tu je reálna šanca, že chceli u vás kúpiť, len niečo prerušilo ich úmysel.

Výsledky zaujímavej štúdie o českých e-shopoch nájdete tu.

Ako tretia v poradí nasledovala dlhšia moderovaná diskusia v kuratele Karela Novotného a diskutovali zástupcovia e-shopov Eva Pavlíková zo SuperVyprodej a Vladimír Dědek z Alza.

Napríklad v Alze sa najviac ľudí sťažuje na dostupnosť tovaru, čo však pri takom obrovskom množstve položiek, ktoré ponúkajú, je pochopiteľné. Z ich mobilnej verzie zaznamenali 10 násobný nárast objemu objednávok za ostatné 2 roky, pričom to stále tvorí len 2-5% zo všetkých objdenávok. Čo je zaujímavé, že síce ľudom vadí zelený maskot Alzy, ale od nákupov ich to neodradí. Čo by sa udialo, keby ľudom nevadila ich reklama?

Po dlhej a zaujímavej diskusie nastúpilo do popredia postupne 5 startupistov.

Mário Roženský z Affilboxu dodal na úvahu, že iba 10% e-shopov v Česku má provízny systém, zatiaľ čo v USA ich má 90%. Pochopili už e-shopy princíp a výhody tohto systému?

Táto akcia mi ukázala, že nielen český či slovenský e-commerce segment má kde napredovať. Je ešte toľko služieb a technológií, ktoré e-shopy nevyužívajú, takže zákazníci sa majú na čo tešiť.

Kde sa objaví Karel Novotný, tam prinesie aj tematicky ladený komix.

Zdroj: http://tmblr.co/ZzMnusu9IHu_

 

Blog AdArena má fan page. Tipy a pozvánky na výborné konferencie zasielajte na adarena.blog(at)gmail.com

 

Michal Halmeš, AdArena

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
06. február 2023 06:56