Včera som bol trochu chorý, tak som mal po dlhej dobe šancu si pozrieť telku. Tešil som sa aj na reklamy, že pozriem, čo je nové. Po správach, v najdrahšom reklamnom bloku, na mňa vyskočila reklama na fixačný krém na zubné protézy, na vložky, výživový doplnok, prací prášok, sprchový gél značky, ktorú nemám rád, zistil som, čo je zlacnené v reťazci, ktorý mám ďaleko a ponúkli mi bezpečné auto pre rodinu.
Reklamný blok ani neskončil a už som mal chuť grcať. Na čo ma týmito hlúposťami otravujete? Veď mne je to všetko jedno.
To, čo sa mi stalo, je podľa mňa hlavný problém reklamy, ako ju ľudia berú:
Reklama v tradičnom vnímaní (volajme ju oldschool reklama) je "Nútia mi niečo, čo nechcem a čo ma nezaujíma."
1. cielenie (oldschool reklama necieli na mňa ale náhodne strieľa na nejakú širokú skupinu)
Keďže pred telkou v prime time sedí najviac ľudí, tak je veľká šanca, že tam budú aj ľudia s rodinami, aj babičky, aj mladé ženy a pod, ktoré reklamy na vložky, prací prášok, bežpečné auto alebo nejaký liek zaujíma. Ale je ešte väčšia šanca, že reklamu uvidia ľudia, ktorých vôbec nezaujíma a otravuje ich.
2. nevyžiadanosť (oldschool reklamu nechcem, ale tlačí sa na mňa)
Predstavte si, že kupujete nové auto. Nadšene beháte po showroomoch a všade si beriete katalógy - vtedy vás reklama vôbec neotravuje, chcete ju, hľadáte informácie. Keď však máte plnú schránku katalógov, tak je to len otrava.
3. jednosmerné nútenie (oldschool reklama nekonverzuje, ale presviedča)
30-sekundový spot je veľmi drahý na to, aby nevyužil každé slovo. Aby všetko nebolo zopakované. Keď si človek pozrie reklamný blok, tak je ohučaný. Nikto sa ho nepýta, všetci mu len čosi hovoria. Je to ako byť pár minút v tureckej tržnici. Človek chce rýchlo ujsť :).
Viem, že som neprišiel na nič svetoborné. Len veľakrát zabúdame na to, že reklamu, čo robíme, robíme pre ľudí ako sme my. Že cieľovka nie sú 30-45, ABC, väčšie mestá, ale aj my. Že ak urobíme reklamný bordel, tak bude otravovať aj nás :). Skusme to robiť lepšie, nerobme oldschool reklamu :).