Pred pár dňami zverejnil Linkedin na svojom oficiálnom blogu text, podľa ktorého sú na tejto sieti už tri milióny firemných profilov (stránok), z toho pol milióna vzniklo za uplynulých 12 mesiacov. Tomu, ako sa prezentujú slovenské subjekty na Linkedine, sa intenzívne venujem od marca a v mojom osobnom monitoringu je približne 200 firier zo Slovenska.
Po štyroch mesiacoch prichádzam so zmenou metodiky. Verím, že moje sumáre budú zaujímavejšie. Chápem pripomienky, že dlhé tabuľky nie sú také prehľadné. Informácie o TOP 100 alebo o konkrétnych subjektoch pošlem na vyžiadanie. Už tu nenájdete údaje, čo má, alebo čo nemá daná spoločnosť zverejnené na Linkedine. Ale vytvoril som údaj „komplexnosť“, u ktorej je váha 20% na zverejnenom logu, 20% na zverejnenom profilovom obrázku, 20% za plne vyplnené údaje o spoločnosti, 20% za zverejnené info aspoň o jednom produktu a 20% za minimálne jeden update za uplynulý mesiac. Druhá vec, ktorú som sa rozhodol viac sledovať, je percentuálny podiel zamestnancov k počtu odberateľov. V tabuľke je uvedený ako E/F %. Čím je tento údaj nižší, tým daná firma dokáže oslovovať „cudzie“ osoby, pokiaľ je nad 100%, daná spoločnosť neoslovila ani svojich zamestnancov. Pritom Linkedin v údaji o zamestnancoch započítava aj tých bývalých.
Počet odberateľov informácií z profilov prvej stovky slovenských firiem rástol o 7%. V TOP 100 dosiahlo 100% komplexnosť len 21 firiem. Priemerný podiel zamestnancov na odberateľoch u tejto skupiny je 44%.
Jún | Máj | Názov | Priemysel | Odberatelia 6/13 | Odberatelia 5/13 | Rast % | E/F % | Komplexnosť |
1 | 1 | ESET | Software | 2984 | 2842 | 6,0 | 14,8 | 100% |
2 | 2 | Slovak Telekom | telecom | 1536 | 1437 | 6,9 | 41,3 | 40% |
3 | 3 | UniCredit Bank | bank | 1280 | 1229 | 4,1 | 50,1 | 30% |
4 | 4 | Tatrabanka | bank | 1175 | 1137 | 3,3 | 47,5 | 60% |
5 | 5 | Soitron | IT | 868 | 834 | 4,1 | 25,1 | 100% |
6 | 6 | Natek | IT | 808 | 790 | 2,3 | 16,1 | 100% |
7 | 7 | VÚB | bank | 742 | 715 | 3,8 | 90,4 | 60% |
8 | 8 | SLSP | bank | 698 | 679 | 2,8 | 43,0 | 60% |
9 | 9 | Zaraguza | marketing | 682 | 628 | 8,6 | 4,1 | 100% |
10 | 10 | Tempest | IT | 593 | 576 | 3,0 | 45,5 | 100% |
V prvej desiatke nenastal žiaden pohyb. Zaujímavosťou je, že polovica z TOP 10 má svoj profil 100% komplexnosti. Veľmi pozitívny podiel zamestnancov na odberateľoch má Zaraguza. Len 4 %. No nie je to najnižšie číslo. Najlepšie na tom je neziskovka Voices len s tromi zamestnancami na celkovo 90 odberateľov. Voices, ktorý má 100% komplexnosť profilu, patrí 79. miesto medzi slovenskými firmami.
Jún | Máj | Názov | Priemysel | Odberatelia 6/13 | Odberatelia 5/13 | Rast % | E/F % | Komplexnosť |
11 | 12 | Profesia | HR | 575 | 497 | 15,7 | 7,7 | 100% |
12 | 11 | UniCredit Leasing | finance | 568 | 555 | 2,3 | 76,2 | 10% |
13 | 13 | Slovenske elektrarne | energy | 501 | 484 | 3,5 | 44,9 | 100% |
14 | 14 | ČSOB Slovensko | bank | 461 | 436 | 5,7 | 34,9 | 40% |
15 | 21 | TV Markíza | media | 461 | 372 | 23,9 | 26,7 | 30% |
16 | 15 | Softec | IT | 441 | 424 | 4 | 46 | 60% |
17 | 18 | OMS | manufactoring | 419 | 385 | 8,8 | 25,8 | 100% |
18 | 16 | Penta Investment | investment | 418 | 397 | 5,3 | 31,6 | 30% |
19 | 17 | Datalan | IT | 418 | 388 | 7,7 | 28 | 100% |
20 | 20 | Telefonica Slovensko | telecom | 396 | 378 | 4,8 | 149,5 | 60% |
Väčšie pohyby nastali v druhej desiatke, kam sa (napriek pasívnemu profilu) dostala TV Markíza. Zaujímavý je aj profil Telefonica Slovensko, ktorý má podiel zamestnancov registrovaných na Linkedine na počet odberateľov až 149 %. Obrazne sa dá povedať, že na troch ľudí z Telefoniky na tejto sieti pripadajú dvaja odberatelia. Ak by dokázal tretí operátor osloviť všetkých svojich súčasných a bývalých ľudí na Linkedine, vyskočil by z 20. miesta do prvej desiatky. Väčší index zamestnancov na odberateľov má však ŠEVT (212 %) a Zoznam (292%). Keďže profily Telefonicy aj Zoznamu sú pasívne, ľudia z týchto spoločností ani nemajú dôvod, aby sa prihlásili na odber informácií.
Dáta do tohto sumáru boli zozbierané 3. júla 2013.