StoryEditor

Čo nového v socializme? Septembrový dislike.

21.09.2015, 15:43

Jeseň razantne udrela a spolu s ňou dorazilo toľko social media noviniek, koľko je ráno napadaných listov na firemných Fábiách. 

CEO Facebooku Mark Zuckerberg poodhalil diabolský plán sociálnej siete - vytvorenie “dislike buttonu”. Panické správy, ktoré sa začali sociálnymi médiami šíriť rýchlo ako vyplašený zajac poľný, Facebook korigoval vyjadreniami, že pôjde skôr o tlačidlo, ktoré by malo vyjadriť porozumenie a empatiu, než nekonečné hejty na banky, operátorov, developerov, pivárov a iných. 

Je jasné, že dislike, nech je už v akejkoľvek podobe, urobí škrt cez plány brandom aj marketérom, usilovne plniacim stanovené KPI's. Tu sa však opäť ukazuje potreba obrovskej flexibility vo fungovaní social marketingu a tiež, že žiadna päťročnica v tomto odvetví nefunguje. 

Toľko z kategórie hrôzostrašné. Pomimo toho Facebook opäť v tichosti mení vzhľad “Pages". Kokrétne dôjde k zmenšeniu profilovej fotky a presunutia “like” a “share buttonu” nižšie pod cover fotku. Najväčšou zmenou bude veľký a výrazný “call to action” button v priestore coveru. Aktuálne prebieha testovanie a dnes aj vy môžete zachytiť zmeny jednotlivých častí stránok.

Zároveň Facebook pracuje na “360 stupňovej” aplikácii", ktorá však nie je určená na diaľkové ovládanie plynovej rúry, ale na dobehnutie Youtube a jeho 360tkových videí. Trochu po funuse, ale zas na druhej strane, pamätáme, aký boom zažil nástup obyčajných videí na Facebooku. Ale zas pamätáme si aj terajšie opadnutie emócí čo sa týka nadšenia z videí a ustreleného počtu ich views.

 

Stáva sa vám z času na čas, že vám Facebook len tak, hala - bala, bezdôvodne neschváli promo k príspevku? Vec s ktorou sa social media manageri celého sveta stretávaju dennodenne, pobúrila aj austrálske feministiky. Facebook totiž zatrhol promovanie eventu, nazvaného podľa knihy "Damned Whores and God’s Police". To len tak, aby ste vedeli, že vy s vašim zamietnutým promom na pivo alebo kožnú kozmetiku nie ste sami. 

 

Pinterest sa už roky nenápadne, ako starý jazvec, zakráda okolo Slovenska a čaká na svoju chvíľu. Zatiaľ čo u nás úspech nedosiahol a relatívne rýchlo ho predbehol aj Instagram, o to lepšie sa mu vodí vo svete, kde prekonal míľnik 100 miliónov používateľov

Ku koncu septembra by malo dôjsť k spusteniu reklám na Instagrame aj pre náš región. S napätím čakáme.

 

Facebook mentions - live prenosy na Facebooku udreli naplno aj u nás. Konkrétne s asipravdepodobnekampaňou Fun rádia, v hlavnej úlohe so Sajfom a jeho live prenosmi z nelegálneho vysielania a neskôr z rozhovoru s vedúcim. Len pripomínam, že mentions sú zatiaľ stále dostupné len pre “verified pages” s fajkou.  

 

Už v predchádzajúcom diely "Čo nového v socializme" som písal o chystaných updatoch pre Facebook Eventy. Tie už pomaly dostavajú prvé obrysy - napríklad ku dnešnému dňu pribudli notifikácie, ktoré pripomínajú eventy, ktoré sú neďaleko vás a zúčastňujú sa ich vaši priatelia. Čo sa týka eventov, na záver článku opäť premostíme do kategórie hrôzostrašné. Po novom keď vás niekto pozve na Facebook event a vy si pozvánku pozriete, ale bez odozvy "idem - nejdem - neviem", pozývajúci sa….Sa to dozvie. Niečo ako “seen” vo Facebook Messengeri. Bŕŕ.

Dovidenia čoskoro. 

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
13. november 2025 21:05