StoryEditor

Tvár slovenskej reklamy: Katarína Kurečková

07.06.2012, 10:43

Košičanka Katarína Kurečková študovala masmediálnu komunikáciu na Univerzite sv. Cyrila a Metoda v Trnave a žurnalistiku na Univerzite Komenského v Bratislave, odkiaľ má aj červený diplom s magisterským titulom.

Už od štrnástich rokov sa pohybuje v mediálnom svete - pracovala ako moderátorka vo viacerých rádiách (Kiks rádio, Rádio Forte, Rádio Koliba/OKEY či Rádio Twist), v televízii, v dabingu, písala pre regionálne noviny i celoslovenské periodiká a dnes sa pravidelne objavuje v rebríčkoch najlepších slovenských copywriterov.

V reklame pracuje od roku 2002. Na vizitkách mala mená agentúr Mayer/McCann Erickson, VACULÍK ADVERTISING (dnes MADE BY VACULÍK) a MUW Saatchi & Saatchi, kde pôsobí dodnes.

Členom Art Directors Clubu je od roku 2008.

Na svojom konte máš úžasný počet úspešných reklám. Spomenieš si na tú úplne prvú?
S Reklamou sme sa prvýkrát stretli v rádiu, kde som si popri vlastných reláciách pripravovala aj rôzne upútavky. Prvou väčšou vecou bola zimná imidžová kampaň pre Rádio OKEY. Bola to séria piatich krátkych rozhlasových spotov, ktoré spájal claim „Ani v zime sa nenechajte rozladiť, zostaňte OKEY“. Čo som si vymyslela, to som si zrežírovala a čiastočne aj zahrala.

Čo robíš, keď nápad neprichádza? Máš nejaký osvedčený postup, ako si privolať múzu?
Keď nepomáha rituálny tanec – vzývanie nápadov, zmením prostredie, prejdem sa Sadom Janka Kráľa, sadnem na bicykel alebo sa nadopujem marcipánom. Mám rada, keď sa robí tímovo a keď sa spoja ľudia, ktorí ťahajú za rovnaký koniec, pretože vtedy ide všetko ľahšie. Myslím, že ”reklamní lidé” by sa mali občas kontrolovať, či im z práce príliš neprepína, či nestrácajú nadhľad a zmysel pre humor. U mňa platí: keď je sranda, je radosť robiť reklamu.

Rozmýšľala si niekedy nad odchodom do zahraničia?
Malá zmena kreatívneho vzduchu väčšinou prospieva. Pamätám si, s akým nadšením som sa pred rokmi vrátila z Madridu zo 4 dňovej Ideas Academy, kde sa stretli Saatchi tímy z celého sveta. Pracovala som s dvomi Španielkami, dokonca sme vyhrali aj najlepšiu prezentáciu. Vtedy som premýšľala, aké by to bolo, žiť a tvoriť mimo Slovenska. Idey a koncepty sa síce dajú vymýšľať hocikde, no textárska práca je zložitejšia. Cudzí jazyk mi nikdy nebude natoľko blízky a známy ako rodný.

V reklame sa pohybuje viac mužov ako žien. Ako si to vysvetluješ?
Jednoducho. Príde čas, kedy si žena uvedomí, že sú pre ňu aj dôležitejšie veci.

Je nejaká veta, na ktorú si pri reklame alergická?
Som viac ako alergická na reklamu typu: viac ako klíma, viac ako banka, viac ako krása...

Obľúbená reklama z cudzej dielne:

Zopár kampaní, na ktorých Katka pracovala:

Orange – Prehováranie:

AVON – Miesto činu/Skrývajúce sa ženy:

Nový čas – Bulvár vás baví:

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
11. júl 2025 22:52