MELODY
StoryEditor

Výkonnostný online marketing sa nedá robiť bez pomoci klienta

06.03.2013, 13:56

To boli časy, keď prišiel klient, že potrebuje zvýšiť návštevnosť stránky alebo zefektívniť jej predaj a vy ste sa hrali na svojom piesočku bez výrazných zásahov alebo pomoci práve zo strany klienta. Maximálne niekoľko úprav na webe, odsúhlasenie ďalších krokov a následne už bol jediný kontakt agentúry s klientom len v podobe pravideľných reportov. Tieto časy vo výkonnostnom online marketingu sú neodvratne preč.

Bohužiaľ klienti na Slovensku si častokrát vôbec neuvedomujú, že SEO alebo PPC reklama na Google sa nedajú robiť bez ich pričinenia a že v konečnom dôsledku je to v ich záujme aby spolupracovali. Do VISIBILITY príde veľakrát zadanie v štýle „Chcem byť prvý na Google, ale na stránke neviem nič zmeniť a nemám čas ani záujem nič ohľadne toho riešiť“. Vtedy nám nezostáva nič iné len slušne klienta odmietnuť alebo mu vysvetliť, že „tudy cesta nevede“.

Nákupný proces bežného uživateľa internetu je čoraz viac sofistikovaný. Priemerná dĺžka vyhľadávanej frázy sa rok čo rok zväčšuje, človek prekliká aj niekoľko webov, aby si porovnal ponuky a v neposlednom rade online odporúčania „virtuálnych kamarátov“ majú veľký vplyv na samotné rozhodnutie užívateľa, či a kde si vybraný produkt/službu kúpiť.

Čo ale toto všetko znamená pre výkonnostne orientovaný marketing vo vyhľadávačoch? Nemá zmysel cpať obrovské peniaze do PPC reklamy ak nemáte kvalitný web, ktorý dokáže kúpenú návštevnosť konvertovať na zákazníkov. Nemá zmysel robiť rozsiahle link buildingové aktivity kvôli SEO, ak nemáte existujúcu a hlavne aktívnu komunitu na sociálnych sieťach. Nemá zmysel robiť marketing vo vyhľadávačoch ak nemáte nastavený proces merania konverzií a vyhodnocovania efektivity. Všetko so všetkým súvisí.

Je rok 2013 a online marketing prešiel už pomerne dlhou evolučnou fázou. Počas viac ako desiatich rokov sme sa naučili, že robiť online projekty bez identity, kvalitnej komunikácie a vzťahu k zákazníkom a v neposlednom rade bez reprezentatívneho a optimalizovaného webu, nemá veľmi význam a hlavne v rámci marketingu vo vyhľadávačoch vyhrávajú tí, ktorí si všetky spomínané elementy dokážu optimálne zladiť do jednej ucelenej online stratégie. A to je hlavný dôvod prečo vznikol produkt MELODY, v ktorom sa snažíme klientom ponúknuť integrované online riešenie s hore uvedenými atribútami...

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
17. jún 2025 02:19