StoryEditor

Mobilní akademie zhrnula tie najdôležitejšie mobilné trendy

12.09.2013, 18:41
O budúcnosti mobilného marketingu, ale aj o jeho súčasnosti.

Prvý ročník tejto poldňovej konferencie sa uskutočnil v pražskej Era svět v utorok 3. septembra 2013 a organizovala ju mobilná agentúra Crazy Tomato.

Prvú prednášku o borení mobilných mýtov priniesol Tomáš Kasman z Google ČR. Hoci sa tablet považuje za mobilné zaradenie, spravenie používateľov je však podobné ako pri notebookoch či stolových počítačov. Z mobilných zaradení pochádza 1 z 7 vyhľadávaní na Google. A už 47% ľudí chce nahradiť platnú kartu svojim smartphonom. V Českej Republike využíva internet v mobile 1,5 milióna ľudí a 300 tisíc Čechov využíva na prístup k internetu tablet. Z publika zaznela dobrá otázka smerom na Google - prečo nemajú a či uvažujú o mobilnej verzii AdWords. Presnú odpoveď sme však nedostali.

Tereza Janková z MasterCard ČR priniesla informáciu, že už 47% ľudí chce nahradiť platobnú kartu svojim smartphonom, pokiaľ bude existovať táto možnosť v ich banke.

Daniel Köppl, šéfredaktor českého MarketingSalesMedia a slovenských Stratégií, priniesol pragmatický a vtipný pohľad na šíriaci sa mobilný trend. Nastolil otázku prečo mobilné aplikácie médií majú veľký počet stiahnutí, ale nízku frekvenciu používania a takisto aj nízke hodnotenie od užívateľov. Množstvo firiem chce mať vlastnú mobilnú aplikáciu, ale často im chýba výrazný benefit pre užívateľov. Trendom v akejkoľvek dobe však zostane nutnosť poznania motivácií a potrieb zákazníkov/ľudí.

Pavel Mikulka z Crazy Tomato priniesol niekoľko faktov mobilnom marketingu a využívaní mobilných zariadení. Zľavové kupóny majú až 10 násobne vyššie využitie ako ich papierové verzie. Až 57% ľudí nedá odporučenie na firmu, ktorá má nevhodný mobilný web. Pre 59% ľudí znamená tablet plnohodnotnú náhradu novín. Vďaka expanzii internetu v mobile v roku 2012 nebol prvýkrát zaznamenaný celosvetový nárast v počte  odoslaných SMS správ. Mobil už nie je len prístroj na telefovanie a zábavu, pretože už 34% ľudí využilo mobil na nákup tovaru.

Na záver pekná antimobilná pivná reklama, ktoru publiku ukázal Oldřich Dostál z agentúry McCANN Digital.

 

Foto https://www.facebook.com/media/set/?set=a.724434804239861.1073741860.139483466068334&type=3

Blog AdArena má fan page. Tipy a pozvánky na výborné konferencie zasielajte na adarena.blog(at)gmail.com

 

Michal Halmeš, AdArena

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
20. apríl 2024 11:33