Na tohtoročnom medzinárodnom festivale reklamy Golden Hammer zabodovali viaceré slovenské agentúry. Creo/Young & Rubicam si odniesla Zlato i Grand Prix za kampaň Hyundai ix1 v kategórii Design, agentúry TRIAD Advertising a Zaraguza získali diplomy.
Zaraguza získala diplom za prácu Offline rukavice v kategórii Design a TRIAD Advertising v kategórii Interactive za prácu Stretni starého parťáka, ktorá bola na Zlatom klinci 2015 ocenená v kategórii Interactive & online bronzovým klincom.
Viac o svojich úspechoch z Golden Hammer a tiež o konkurencii hovoria Martin Woska, creative stratedy director agentúry TRIAD Advertising, a Michal Pastier, group creative director pre Slovensko a Českú republiku agentúry Zaraguza, ktorí okrem iného ako jediní zo Slovenska zasadli aj do jeho tohtoročnej poroty.
Aké sú vaše pocity?
Martin Woska(TRIAD Advertising): Na Golden Hammer sme prácu prihlasovali po prvýkrát. Skončilo to shortlistom, ale tešíme sa z neho. Nakoľko som bol v porote, videl som, že aj shortlist je na Golden Hammer ocenenie. Udeľuje sa totiž vždy iba jedno zlato a striebro za jednu podkategóriu. V rámci nej je napríklad 12 prác na shortliste a úlohou poroty je vybrať najlepšiu a druhú najlepšiu.
Michal Pastier (Zaraguza): Veľmi sa tešíme zo získania diplomu pre Offline rukavice, ktoré boli darčekom pre našich klientov na Vianoce a pomáhali im nezdvíhať telefóny a skutočne oddychovať počas sviatkov. Boli vybavené technológiou anti-touch (obyčajné rukavice), čím parodovali módnu vlnu rukavíc, ktorými práveže displeje telefónov môžete ovládať. Kampaň sa stala virálnou atrakciou, o ktorej sa písalo v desiatkach krajinách sveta a pravdepodobne ide o svetovo najzdieľanejšiu slovenskú reklamu minulého roka.
Ako by ste zhodnotili konkurenciu?
Martin Woska (TRIAD Advertising): Golden Hammer je medzinárodný festival. Tento rok boli prihlásené práce z 19-tich krajín, ale celé to pôsobí skôr lokálnym dojmov. Väčšina prác je z Pobaltia, Ruska a V4. Čo sa týka úrovne prihlásených prác, je tam strašne veľa úplného odpadu, niekoľko remeselne dobre spravených kampaní a zopár takých, čo naozaj vyčnievajú. Tie potom berú všetky ocenenia.
Michal Pastier (Zaraguza): Tento rok sa na Golden Hammer znovu ukázala sila sociálnych kampaní. Čo sa ale zmenilo, sú ich zadávatelia, ktorými už nebol väčšinou tretí sektor ale práve veľké spoločnosti. Z konania dobra sa stal marketingový nástroj. Začalo to kampaňami Dove a Avon, ktoré sa od produktu dostali k problémom vo svete ich cieľovej skupiny a teraz ich nasledujú aj menšie firmy.
Bola kategória, v ktorej vaša práca súťažila, niečím príznačná? Dalo by sa hovoriť o nejakom trende, ktorý v nej prevládal?
Martin Woska (TRIAD Advertising): Nedá sa hovoriť o niečom výraznom. Keď by som mal nájsť spoločného menovateľa, bol by to iný pohľad na tradične používané médiá alebo promo mechaniky. Napríklad mobilná aplikácia, ktorá neskenuje QR kódy ale živé stromy, alebo odstránenie červeného RGB kanála z televízneho vysielania ako promo na darovanie krvi. Skvelé veci, kde nefiguruje nová technológia ale netradičné využitie existujúcich vecí.
Michal Pastier (Zaraguza): Celkovo sledujeme stále väčší vplyv dát na kampane, kedy si marketéri nechávajú sledovať to, čím spoločnosť žije, čo zdieľa, čo ju práve zaujíma a podľa toho reagujú svojou komunikáciou. Spájajú sa so spoločenskými témami, na ktoré nereagujú jednou atrakciou ale komplexnejšou multichannel komunikáciou.
Stretni starého parťáka (TRIAD Advertising)
Offline rukavice (Zaraguza)