Pamätáte si na 28. marec 2015? Ak nie a zdá sa vám, že to bola obyčajná sobota, tak ste poriadni ignoranti. Došlo totiž k brutálnemu porušeniu zákona.
Ako to bolo... Je 28. marec, noc. Slovensko sa pomaly uberá do postele, keď tu zrazu televízia odvysiela film a preruší ho reklamou viackrát, než by podľa zákona mohla. Znie to nevinne, ale nezatvárajme oči pred možnými dôsledkami.
Nespavosťou trpiaca babka Marika zvykne cez reklamu pojedať zemiakové lupienky, ktorým dnešná mládež hovorí čipsy. Marika sa tentoraz preje, stúpne jej cholesterol a hneď v pondelok beží za lekárom. Ten ju chce uchlácholiť a predpíše jej drahé lieky, aby mohla rozprávať susedkám. Zdravotníctvo zase raz musí otvárať peňaženku kvôli nenásytnej komerčnej televízii, ktorá si dovoľuje vysielať reklamné bloky.
Ale to nie je všetko. Film pozerá aj tínedžer Alex. Keď ide reklama navyše, nezoberie loptu, ale drogu. Presne tak, len kvôli reklame sa z neho stane feťák, respektíve fetiak, keďže Alex má rád dvojhlásky. Teraz celý prefetovaný mátoží po Hlavnej stanici a pýta peniaze od zahraničných turistov. Čiže nerobí nič, keďže turisti sa Hlavnej stanici akosi vyhýbajú a nepomôže ani opravená električková trať.
Tretí smutný prípad: 42-ročný súkromný podnikateľ Jozef vždy cez reklamu prepína. Míňa baterky v diaľkovom ovládači, uberá tomuto svetu energiu a posúva nás bližšie k ekologickej katastrofe.
Televízia dostala za vysielanie reklamy pokutu 5-tisíc eur, ale ako vidíme na príkladoch zo života, je to primálo. Takže vyzývam... vlastne nie, chce to nejaké šmrncovné cudzie slovo... APELUJEM na ministerstvo, aby zakročilo. Zastavme zvrátenosť slovenských televízií, ktoré si dovoľujú vysielať reklamy. A myslím to tak vážne, ako zákonodarcovia mysleli kvóty na slovenskú hudbu.

