StoryEditor

ADC interview: Je dôležité mať Filipa

16.08.2011, 12:32

V reklame pracuje 6 rokov. Za ten čas stihol prostredníctvom svojho blogu Slovensku ukázať, že reklama môže byť zaujímavá, získať viac ako 40 cien a zaradiť sa medzi top kreatívcov u nás. Cenu Filip za kreatívny počin roka si tento rok na Zlatom klinci prevzal Michal Pastier.

Medzi Michalove najvýznamnejšie úspechy patrí zisk prvej medaily pre Slovensko z najprestížnejšieho festivalu reklamy Cannes Lions v kategórii Cyber Young Lions. Už počas štúdia na Katedre marketingovej komunikácie Univerzity Komenského nastúpil ako copywriter a online špecialista do agentúry Istropolitana Ogilvy, kde počas štyroch rokov zozbieral pôsobivé množstvo slovenských i zahraničných ocenení. Už päť rokov denne prispieva na svoj blog, ktorý čítajú nielen reklamní odborníci, ale aj ľudia, pre ktorých je reklama hobby.

Od septembra 2009 je spolumajiteľom a kreatívnym riaditeľom agentúry ZARAGUZA digital, ktorá sa po druhýkrát stala najoceňovanejšou digitálnou agentúrou Zlatého klinca.

Michal prednáša na slovenských aj zahraničných konferenciách a je pravidelným členom porôt kreatívnych súťaží. Členom ADC je od roku 2006.

 

 Pred istým časom si dostal Filipa, čím si sa zaradil medzi kreatívnu elitu Slovenska. Čo to pre Teba znamená?

Mamina bude veľmi hrdá, babka sa bude tešiť. Je to úžasné ocenenie toho, čo sa za šesť rokov podarilo. V reklame sa ale cení prítomnosť.  Viac ako jedno veľké ocenenie sú dôležitejšie tie pravidelné, aby bolo stále o čom hovoriť a tweetovať:)

 

Na ktorú z prác za posledný rok si najviac hrdý?

Potešilo nás hneď štrnásť prác. Je to počet našich finalistov na Zlatom klinci pre rôznych klientov a nebola to len jedna práca vo viacerých kategóriách. Som hrdý na kampaň Mojakrvnaskupina.sk, ktorá sa ako prvá slovenská práca dostala do výberu Facebooku ako inšpirácia pre svetových marketérov. Dlho sa držala dokonca v TOP 10  projektu Facebook Studio.  Ďalšou prácou, ktorá zbiera svetové ocenenia je kampaň podeltesaouspech.sk, ktorá dokonca dostala cenu GRAND PRIX na súťaži organizovanej centrálou Deutsche Telekomu „Telekom Media Awards“. Stala sa teda najlepšou reklamou roka 2010 na svete pre túto spoločnosť. Slovensko porazilo marketérov z USA, Nemecka, Rakúska, Grécka, či Chucka Norissa z Českej republiky.  Tieto kampane neboli dielom jedného človeka, ale tímu, ktorý spájal kreatívcov, klientov a v prípade podeltesa dokonca aj niekoľko agentúr, (Zaraguzu, Istropolitanu, MEC).

 

Spomenieš si na nejakú reklamu z Tvojho detstva?

Doteraz mám v hlave vetu „Zu Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie die Packungsbeilage und fragen Sie Ihren Arzt oder Apotheker“.

 

Prekvapilo by Tvoje detské Ja Tvoje dnešné povolanie?

Už od základnej školy som sa zúčastňoval literárnych súťaží, písal fejtóny, neskôr som bol šéfredaktorom študentského časopisu a riešil aj to, ako ho predať viac. Spájať tvorivosť a obchod ma stále baví.

 

Rozmýšľal si niekedy viac ako tri sekundy nad odchodom z reklamy?

Mal som množstvo ponúk, ale najviac ma dostalo, keď sa mi ozvali priamo z Google, a nielen headhunteri. To som už riešil aj prípadnú nutnosť odsťahovať sa a zistil som, že by som s tým nemal problém. Vyhrala ale iná príležitosť - šanca pomôcť slovenským firmám stať sa svetovými. To ma baví viac, ako niekde vypisovať tabuľky.

 

Prejavuje sa u Teba choroba z povolania?

Ešte s manželkou nekomunikujem cez powerpointové prezentácie a spánok mám skvelý. Trpím ale pri sloganoch typu: „Viac ako...“ alebo keď vidím odfláknuté billboardy plné textu.

 

Ceny za kreativitu nielen dostávaš, ale o niektorých aj sám rozhoduješ v porotách (okrem Zlatého klinca napr. aj študentské súťaže Žiarovka, Cirkulátor). Ako hodnotíš novú generáciu mladých kreatívcov?

Rok čo rok sú kvalitnejší a majú náskok. Klasický kreatívec z reklamky vie vytvoriť ideu, ale nevie pre ňu využiť online nástroje, lebo ich nepozná. Tie vyžadujú prax a poznanie technologických možností. Mladí ľudia online poznajú lepšie, ale ich riešenia sa zameriavajú viac na mechaniku, ako na ideu, či je jasná a adaptovateľná do rôznych media typov atď.

 

V ADC  si už 5 rokov. Kde vidíš priestor na jeho rozvoj?

ADC si musí zadefinovať výhody pre svojich členov, aby členstvo bolo cťou, pridanou hodnotou jednotlivca a nie povinnosťou hlasovať za porotu Klinca  V ADC je teraz veľa akčných ľudí. Ak dokážu uniknúť z kolobehu svojich agentúr, máme sa na čo tešiť.

 

Od mája si členom prezídia ADC. Čo bolo Tvojou hlavnou motiváciou pre prijatie tejto pozície?

Hlavnou motiváciou bolo nahradenie Lore Ipsum textov na webe a možnosť pracovať na ADC ako na značke.

 

Kde vidíš slovenskú reklamu a seba o 10 rokov? Stále šťastne spolu?

Podľa českých porotcov kreatívnych festivalov máme už teraz online riešenia na svetovej úrovni. Verím, že o 10 rokov budeme mať aj slovenskú agentúru, ktorá bude pravidelne pracovať na celosvetových projektoch.

Čo sa týka mojej pozície, tak ma stále viac láka zamerať väčšinu môjho času na jeden produkt a pomáhať komplexne nielen pri jeho komunikácii, ale aj tvorbe.

 

Zopár kampaní, na ktorých Michal pracoval:

Bratislavafilm - REKLAMNÁ KAMPAŇ ROKA 2009 podľa Kinema Film roka 2009 (2010)

 

Fun rádio - Vyhovorte sa na krízu – jedna z najefektívnejších kampaní Fun rádia (2009)


 

Martinus.sk – Najdlhší banner na Slovensku (2008)

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
07. december 2025 06:22