Zlatý klinec 2012 urobil oproti minulému roku odvážny krok vpred. Porota, ktorej predsedal Will Rust (Ogilvy & Mather HU,UA) nastavila latku kvality vyššie. Síce udelených klincov bolo menej, ale tento krok som veľmi uvítal. Cenu dostali skutočne vydarené práce, takže jemne nadpriemerné kúsky nemali nárok. Shortlist už nie je len cenou útechy, ale skutočným ocenením. To dokumentuje aj skutočnosť, že z celkového počtu 72 shortlistov bolo udelených iba 34 klincov. Filipa získal Peter Ižo z Wiktor Leo Burnett. Ako ma upozornil Peter Kontra z WLB tak v ich agentúrnych vychovali už viacero držiteľov Filipa. Hold, dobrý námet pre self-promo :) Véčko za najúspešnejšiu agentúru večera získali Made by Vaculik. Prekvapenie to aspoň pre mňa nebolo, pretože viaceré ich práce sa vyskytli v AdArena poste Horúci ašpiranti na Zlatý klinec. V roku 2012 nemal nikto nárok na Grand Prix a Art Prix.
Kompletný zoznam a ukážky ocenených prác nájdete na http://www.zlatyklinec.sk
Program večera v téme Shooting Day bol vydarený. Bol krátky, ale dynamický a vtipný. Vďaka nastaveniu konceptu s natáčaním, si niektorí ocenení mohli a museli zopakovať ďakovanie viackrát. Slávnostné vyhlásenie pod režisérskou taktovkou Daniela Dangla a v hlavnej úlohe s Lukášom Latinákom zanechalo výrazne pozitívny dojem. Samozrejme, tak ako vždy, dobrá zábava gradovala na party až do skorých ranných hodín.
Foto: http://strategie.hnonline.sk
Inšpirátor 2012
Reklamné kampane live
Prvým, a klasickým bodom programu, boli prezentácie shortlistových kampaní. Dovolím si len jednu úvahu. Klasická prezentácia vyzerá väčšinou takto: Agentúra ukáže svoje case study video len s minimálnym živým vkladom a porotcovia sa nespýtajú žiadnu otázku. Pre koho sú takéto prezentácie dobré? Česť výnimkám, ale agentúry by mohli vziať šancu prezentovať naživo iným spôsobom. Takým, ktorý vytvorí pridanú hodnotu oproti pripravenému videu. V porote by malo byť asi viac zástupcov zo zahraničia, aby bolo viac otázok porotcov... Asi za to Zlatý klinec nestojí a možno aj preto nebolo v kategórii Kampaň udelené zlato.
Žiarovka
Koncept súťaže pre študentov je na dobrej úrovni. Organizátori v spolupráci s ADC zabezpečili odbornú porotu, 3 profesionálne briefy a atraktívnu hlavnú cenu - účasť na Golden Drum. Čo tomu chýbalo bola lepšia propagácia a tým pádom aj väčšie množstvo prihlásených prác. Viem, že organizátori si tento nedostatok uvedomujú a bolo by škoda, ak by to nabudúce nezlepšili. Táto súťaž je výbornou príležitosťou pre študentov a záujem na propagácii má byť aj na strane škôl/fakúlt zameraných na marketing a reklamu.
Young Lions
Už na AdArena FB page som sa skôr pozastavil pri kategórii Design. Pri Inšpirátore ma potom napadlo, či táto kategória nebola nasadená pre potreby Nadácie Otvorenej Spoločnosti. Tiež ma zaujíma, či nie je pre Slovensko atraktívna kategória Media. Myslím si, že áno a rád by som poznal dôvody, prečo u nás táto kategória absentuje.
Samozrejme, vždy sa dá niečo vylepšiť, ale Inšpirátor potvrdil, že oprávnene patrí k Zlatému klincu.
Otázky ohľadom blogu kľudne píšte na Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.
AdArena marketér blogposty nájdete tu.
Michal Halmeš