StoryEditor

5 dôvodov, prečo je Zdeněk Pohlreich najlepší

16.05.2014, 13:26
Čo robí zo šéfkuchára Pohlreicha skvelý televízny produkt a prečo sa výpis jeho úspechov nekončí pri Áno, šéfe.

Iba výnimočne sa v televíznom biznise objaví niekto ako Zdeněk Pohlreich. Dokonalý televízny produkt. Čo robí Pohlreich, ktorého by najradšej mala na obrazovke asi každá slovenská aj česká televízia, lepšie ako mnohí iní?

1. Pochopil, čo sa od neho očakáva

Formát Kitchen Nightmares stojí a padá na šéfkuchárovi. Spomínate si ešte na slovenskú verziu Áno, šéfe! s Jaroslavom Žídekom? Remeselne dobre zvládnutá, pekná kamera… ale ukázalo sa, že Žídek nie je Pohlreich. Slovenský šéfkuchár hral “dobrého policajta”, radšej milo spolupracoval než kritizoval. O jeho kuchárskych kvalitách niet pochýb, ale ako tvár Kitchen Nightmares sa ukázal byť až príliš neohybný. Zato Zdeněk Pohlreich pochopil, čo si formát vyžaduje, presne sa mu prispôsobil a výsledkom je jedna z najlepších adaptácií Kitchen Nightmares vôbec. A to som videl nejednu. Iba vďaka nemu česká verzia fungovala skvelo aj u nás, s podobnými výsledkami ako tá naša, ktorá svoj oveľa vyšší potenciál nenaplnila.

2. Je profesionál

Zdeněk Pohlreich má povesť profesionála. V televíznej brandži plnej “celebrít” medzi moderátormi, hercami aj tvorcami, je to vzácne a vítané. Presvedčil som sa o tom sám - na nedávnom krste knihy Rozpal to, šéfe! robil čo sa očakávalo a ešte aj nadprácu. Fotil sa s fanúšikmi, pridal nejaké tie historky a anekdoty a hlavne od začiatku do konca pôsobil, akoby to bola preňho najväčšia pocta a radosť. Koniec-koncov, dobrú spoluprácu potvrdil v rozhovore aj niekdajší šéf Primy.

Zdeněk Pohlreich na krste knihy Rozpal to, šéfe! Foto: Ivan Krasko Ivan Krasko

3. Dokonalý marketingový človek

Pohlreich zo seba dokázal vytvoriť marketingový produkt. Prítomnosť na obrazovkách využil, je tvárou kampaní, vydáva knihy, rozširuje svoj reštauračný biznis, robí nové televízne projekty. Všetko v optimálnej miere, aby nezmizol z mysle a na druhej strane aby nevyskakoval z každej kozervy. Stratégia nastavená na dlhodobý úspech.

4. Je lojálny

Toto je mimoriadne unikátny jav a asi najväčšie plus Zdenka Pohlreicha. Stále verný Prime, i keď mohol byť už v inej televízií za viac peňazí a s potenciálom na viac divákov. Pritom dôvodov na odchod - aj objektívnych a pochopiteľných - by sa zopár našlo. Prima sa za posledné roky často “hľadala”, skúšala nové a nové formáty niekedy nevedela, ako Pohlreicha najlepšie zužitkovať. Česko vaří s Pohlreichem, Už dost, šéfe!, Šéf na grilu, Vařte jako šéf!, Na nože!… pokusov bolo veľa. Niektoré sa vydarili, iným chýbalo dobré naformátovanie alebo boli neštastne zaradené do štruktúry. Pohlreich to vydržal, teraz vstupuje do novej relácie Rozpal to, šéfe! Žiaden veľký projekt, len taký udržiavací, kým Prima nevymyslí Pohlreichovi ďalšiu veľkú vec (pár tipov zo zahraničia sa už núka).

Zdeněk Pohlreich na natáčaní. Foto: Prima Prima

5. Naozaj vie, čo robí. A robí to dobre

Pohlreich si stále necháva gastronómiu ako core biznis. A robí to dobre, ani nejaká kritika v Reflexe to nezvráti - veď jeho podnik Divinis zase obhájil “Biba” - Bib Gourmand. Keď ho to omrzí, môže ubrať v reštauráciách a pridať v TV bradži - ísť cestou výkonného producenta alebo tvorcu televíznych projektov ako Gordon Ramsay. Niet pochýb, že obklopený správnymi ľuďmi by to zvládol.

Súhlasíte?

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
16. máj 2025 22:20