Nájsť príklady kvalitnej komunikácie využívajúcej Linkedin je ešte stále náročné. A to platí globálne. Na tomto mieste som už venoval miesto štátnej agentúre SARIO, ktorá má svoj profil naozaj prepracovaný. Číslom jeden medzi slovenskými profilmi je však ESET a to tak obsahom, ako aj počtom odberateľov. Ten sa aktuálne blíži k trom tisícom. Možno pri porovnaní s facebookovými profilmi a desaťtisícami likeov to je málo. Ale ak si pozrieme priamu konkurenciu slovenského antivírového producenta na Linkedine, tak nemecká Avira 1063 odberateľov, Avast necelých 1700, AVG približne 3800 a Kaspersky Lab takmer 12 tisíc. McAfee je kráľom s viac ako 33 tisícami.
ESET je dôkazom toho, že na Linkedin sa možno pozerať aj viac ako len nástroj pre vyhľadávanie nových zamestnancov. Správu profilu má na starosti Marek Lelovič, Global Digital PR. Ako mi pred časom povedal (napísal cez Linkedine), "Bola to dosť makačka, ale štatistiky ukazujú, že sa to vypláca. Za rok, odkedy ho mám na starosti, som viac ako zdvojnásobil počet followerov bez akejkoľvek platenej reklamy, iba optimalizáciou nášho webu a preklikov na follow company. V súčasnosti je z followerov ESET iba 19% zamestnancov a 81 sú IT profesionáli z celého sveta." Odoberatelia ESETu zo Slovenska tvoria 37% , z USA 21 % a TOP 3 uzatvárajú odoberatelia z Argentíny s 11 %.
Lokálne pobočky, ako napríklad ESET North America, majú svoje profily. Robíte nejakú koordináciu medzi ďalšími ESET profilmi? Nebolo by pre Vás lepšie spravovať jeden spoločný profil?
Koordináciu robíme v rámci globálnej matky, odovzdávame iba best practices ostatným pobočkám - cieľ do budúcnosti je spojiť profily do jedného. Momentálne o tom inenzívne komunikujem s LinkedInom - ten však nepodporuje spájanie firemných profilov iba do jedného, treba mať kúpený silver alebo gold balíček.
Ak porovnáte Linkedinové stránky a skupiny - čo sa vám a na aký účel viac osvedčilo?
Rozhodne sa nám viac osvedčili pages. Pre komunikáciu s ľuďmi, ktorí nás sledujú, používame aj groups, ale iba veľmi obmedzene - vzhľadom na to, že firemné informácie môžu považovať členovia skupiny za spam, tak ako aj zdieľanie príspevkov z firemného blogu.
Aký je váš hlavný cieľ pre Linkedin?
Keďže Linkedin je jediná sociálna sieť zameraná čisto iba na biznis, našim cieľom je informovať biznis zákazníkov o nových hrozbách (prostredníctvom zdieľaných článkov z WeLiveSecurity.com) aj o nových, čisto biznis produktoch - naposledy to bolo ESET Secure Authentication - http://www.linkedin.com/
(Poznámka: Tento rozhovor vznikol v máji 2013.)

