Linkedin objektívne na Slovensku rastie, čo dokazuje nielen zvyšujúci sa počet článkov v médiách a blogov, ale aj reálny počet užívateľov. Aktuálne podľa Social Bakers je na tejto sieti 128 tisíc Slovákov. Za uplynulé dva mesiace si začali postupne aktualizovať svoje profily nielen zamestnanci a hľadači nových pracovných príležitostí, ale aj samotné firmy. Podľa toho, ako tieto spoločnosti komunikujú, ich možno zaradiť do štyroch skupín:
- firma má osobný profil ako súkromná osoba
- firma má pasívny korporátny profil na Linkedin
- firma (respektíve jej zamestnanci) komunikuje cez odborné diskusné fóra
- firma má aktívny korporátny profil na Linkedin
Ak firma na komunikáciu na Linkedin má vytvorený profil v kategórii súkromná osoba, je to o nepochopení tejto siete. Napriek tomu takéto profily majú aj inak rešpektované slovenské firmy (nie, nebudem menovať). Čo ma však nedávno úprimne pobavilo, bol profil Eros Night Club (linka). Áno, aj keď je to profil navonok súkromný, prezentuje služby nie jednej osoby, ale spoločnosti. Pobavili ma informácie o pracovných skúsenostiach (od júna 1986 - zrejme zaslúžilá pracovníčka), ale aj "skills and expertise"... chvíľa napätia... profil hovorí o finančných analýzach, auditingu, rozpočtárstve, daniach, MS Office je zrejme samozrejmosťou. Eros Night Club ovláda 6 jazykov a zaujíma sa o aktuality v oblasti účtovníctva. Každopádne, na erotický nočný klub má prekvapivo málo spojení - 5. Pokiaľ by išlo o profil serióznej spoločnosti, bol by to fail. Ale ako mierne uletená prezentácia erotického klubu, môže byť.
O tom, ako správne robiť a spravovať korporátny profil na Linkedin, aké informácie firma vie získať z tejto sociálnej siete, napbudúce. Áno, aj so sľúbenými štatistikami slovenských firiem.