Kreatívna a výkonná riaditeľka Respect APP Yolka Marcela Udičová kedysi chcela byť zdravotnou sestrou a pri tvorbe ju ruší neporiadok. Chcete vedieť viac? Prečítajte si nové interview.
Yolka Marcela Udičová vyštudovala úžitkovú fotografiu na Škole úžitkového výtvarníctva v Košiciach. Už počas tohto obdobia pracovala vo Výtvarnom ateliéri Ďatelina ako Creative Director. Ďalší krok v úspešnej kariére predstavovalo viac ako trojročné pôsobenie na pozícii Art Director v agentúre Wiktor Leo Burnett. Od roku 2004 je kreatívna a výkonná riaditeľka Respect APP.
Členkou ADC je od roku 2003.
-->--> Prečo si si vybrala práve túto prácu? Pamätáš si na moment, kedy si sa rozhodla, že Ťa bude živiť práve reklama?
Vyštudovala som fotografiu. Tam som stretla ľudí, čo rozmýšľali podobne ako ja. Vytvorili sme PROYEKT. Boli to hybridné diela, niečo medzi reklamou a umením inšpirované konkrétnymi značkami. A potom som sa zamestnala v reklamnej agentúre a bolo. Nad tým konkrétnym momentom rozmýšľam už pár dní, ale neviem si spomenúť.
V reklamnom biznise je pomerne málo žien. Ako si to vysvetľuješ?
Asi robia hocičo iné. Neviem. Aj ja som pôvodne chcela byť zdravotná sestra a kebyže pred sedemnástimi rokmi nestretnem Róberta (Slováka, spolumajiteľ Respect APP, poz.red.), teraz možno niekde štrajkujem za zvýšenie platu. Nemyslím si ale, že reklama je mužské povolanie. Ale zaberá veľa času. A nedá sa ju nechať pred dverami bytu. Takže ju treba vedieť skĺbiť s rodinou.
Niekedy sa stane, že človek nad zadaním presedí celé dni a aj tak nemá myšlienku s veľkým M. Spomenieš si na svoj osobný rýchlostný rekord?
Tých je viac, ale lepší rekord mám v prezentovaní tendrovej prezentácie, na nový image značky Tento a aj produktovej línie, ktorá trvala 15 minút a vyhrali sme to. Toho klienta robíme dodnes, už sedem rokov.
Máš nejaký osvedčený pracovný rituál?
Osvedčený rituál nemám. Jediné, čo potrebujem je káva a poriadok. Neporiadok ma irituje. Dobre sa mi vymýšľa aj v polospánku. To si ale nie vždy zapamätám.
Na ktorú svoju prácu si najviac hrdá?
Som hrdá na koncept Prvej stavebnej sporiteľne, na ktorom som sa podieľala a ktorý veľmi úspešne funguje už dva roky.
Akú najlepšiu radu pre prácu v reklame si dostala? Akú by si Ty dala dnes ostatným?
”Nad každou značkou rozmýšľaj tak, akoby to bola tvoja firma.” - je to dobrá rada, sama by som to lepšie nepovedala:-)
Obľúbená reklama z cudzej dielne:
Nie je o čom, jednoduché a silné, ide po podstate:
Zopár ocenených kampaní, na ktorých Yolka pracovala:
PSS TV Svadba:
Tento – print Exclusive:

ZSE – z kampane Absurdné rady, printy Výrok dňa, Myšlienka týždňa: