StoryEditor

Oplatí sa mať reklamu v televízii?

23.11.2015, 16:03
Túto otázku si v Modrom koníku kladieme už nejaký čas. Má pre nás význam mať reklamu v televízii?

Túto otázku si v Modrom koníku kladieme už nejaký čas. Modrý koník je sociálna sieť pre ženy, ktoré majú alebo chcú mať deti. Má pre nás význam mať reklamu v televízii?

Stále sa iba snažíme pochopiť, prečo Modrý koník na Slovensku tak vyrástol a čo spraviť, aby bol jednotkou v segmente aj v inej krajine. V Českej republike sme zatiaľ dvojka na trhu a možno by nám televízna reklama pomohla narásť rýchlejšie a efektívnejšie.

Je to však rozporuplná téma. Pozrite si tieto 4 protichodné príklady a na konci aj náš vlastný prieskum.
 

Keď TV reklama vyzerá lákavo – online hry a appky

Bol som prekvapený, že vývojári online hier sa televízii nebránia, dokonca je ich hlavnou akvizičnou stratégiou. V poslednom Super Bowl mali TV reklamu až 3 online appky. Všetko free to play hry, ktoré hľadajú nových používateľov.

Výsledky sú výborné: “Televízia nám dala desaťnásobný rast používateľov,” povedal Benjamin Giffor z Heroes Charge. Game of War sa zas po televíznej reklame posunula o 95 priečok vyššie v App store.

Priemerná cena na získanie jedného používateľa hernej appky cez online reklamu prekročila 4 doláre. Podľa vývojárov dokáže televízia doniesť publikum lacnejšie.


 

Keď TV reklama vyzerá zbytočne – čipsy Ruffles

Už nejaký čas sa píše o presúvaní rozpočtu z televíznej reklamy do online videa. Dokáže ale online video priniesť porovnateľný výsledok ako televízia?

V PepsiCo to chcú asi naozaj vedieť, pretože svoju značku, čipsy Ruffles, poslali do mediálneho extrému. V roku 2014 presunuli celý jej TV budget do online reklamy. Predtým bol budget v pomere dve tretiny pre televíziu a necelú tretinu pre online. Teraz idú všetky peniaze iba do online s najväčším podielom pre online video.

Čo sa stalo, keď čipsy Ruffles opustili televíziu? Predaje za porovnateľné obdobie nielenže neklesli, sú dokonca vyššie o 8 percent.
 

Čo robia nám podobné značky – Facebook je v televízii

Zo všetkých príkladov máme najbližše k Facebooku. Modrý koník je totiž ako Facebook pre ženy s vlastným feedom, like-ovaním a priateľstvami.

A zdá sa, že Facebook má televíziu rád. Spravili niekoľko televíznych kampaní v USA aj v Európe, dokonca s podporou OOH plôch. Nepodarilo sa mi k ním ale nájsť žiadne oficiálne vyhodnotenie alebo čísla.

Takto vyzerá posledný TV spot Facebooku:


 

Čo robia nám podobné značky – eBay nechce do televízie

Keďže podstatnú časť Koníka tvorí bazár a jedna z hypotéz je, že rastieme najmä vďaka nemu, je pre nás extrémne zaujímavý eBay. Ako robia svoje promo oni?

eBay tento rok vsadil na online video a sociálne siete. Vianočné spoty pre rok 2015 v UK nasadí iba na Facebooku, Instagrame a iných sociálnych sieťach. Spoty vôbec neodvysiela v televízii.

Zaujimavá je aj rozsiahla štúdia o efektívnosti online search reklamy, ktorú si spravil eBay.Vyšlo im, že na Google reklame eBay prerába. Vo väčšine prípadov je pre nich neefektívna a stratová.
 

Spýtajme sa používateľov – prieskum na Modrom koníku

Online hry a appky úspešne používajú reklamu v televízi. Značka čipsov naopak odišla z televízie do online a tam sa jej darí lepšie. eBay svoj vianočný spot pustí tento rok iba na sociálnych sieťach a Facebook naopak svoje promo sústreďuje do televízie.

Rozhodli sme sa spraviť si vlastný prieskum k tejto téme. Keďže na Koníka chodí už každá štvrtá žena vo veku 20-39 rokov na Slovensku, vieme ho využiť aj ako zaujímavý výskumný panel. Prieskumu sa zúčastnilo 1835 respondentov formou online dotazníka (náhodný výber, realizácia 9/2015) a získali sme tieto dáta:

1. Čo najčastejšie urobíš keď je v televízii reklama?




2. Pozeráš viac alebo menej televíziu než v minulosti?




3. Venuješ sa popri sledovaní televízie aj mobilu, tabletu alebo počítaču?




Ženy v prieskume tvrdia, že keď vidia reklamu v televízii, radšej ju prepnú alebo odídu od televízora. Televízii venujú čoraz menej času a ak ju pozerajú, majú pri sebe väčšinou aj druhú obrazovku ako je mobil alebo tablet. V prieskume sme sa pýtali aj na ďalšie témy a výsledky sú rovnako zaujímavé.

Efektívnosť televíznej reklamy a jej porovnanie s online reklamou je rozporuplná téma.

Budem vďačný, ak mi napíšete svoj názor do komentáru.
 

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
16. máj 2025 12:16