StoryEditor

10 vecí, ktorým sa v sociálnych médiách vyhnite

12.12.2013, 15:50
Vieme, čo vám práve napadlo: „Bože, len nie ďalší zoznam, ktorý sa tvári, že vie všetko o sociálnych médiách.“ Áno, je to ďalší zoznam, no my sme presvedčení, že tento sa prečítať naozaj oplatí.

Nepredstavuje žiadne definitívne či nemenné pravidlá, no týchto 10 bodov nám pomáha pri definovaní a implementovaní sociálnych stratégií pre značky našich klientov. Veríme, že budú užitočné
 aj pre vás.

1. Nepodceňujte dôležitosť obsahu

Úspešná stratégia pre sociálne médiá obsahuje bohatý a rozmanitý obsah, ktorý postupne rozširuje kontakt s existujúcimi užívateľmi a vytvára konverzáciu s novými. Vyrozprávať istý príbeh  obsahom je dôležité, no zároveň si musíte uvedomiť, že nie všetci užívatelia s vami ostanú v kontakte dlhodobo. Ak však ponúknete obsah pre rôzne úrovne kontaktu – od jednoduchých posolstiev až po komplexnejšie aplikácie, vytvoríte si príležitosti pre kontakt s čo najväčším počtom vašich užívateľov. Odporúčame preto v ytvoriť plán zosúlaďujúci váš obsah a reklamu vrátane detailov o každodenných aktualizáciách, čím manažérovi príslušnej komunity poskytnete možnosť plán meniť a prispôsobovať ho podľa reakcií užívateľov.

2. Nezabúdajte na dôležitosť reklamy

Reklama je dnes neodmysliteľnou súčasťou stratégie pre sociálne médiá (najmä na sieti Facebook), pretože každá aktualizácia je určitým spôsobom reklamnou jednotkou. Reklama vám dokáže  pomôcť vytvárať dosah na široké masy, ako aj kontakt s užívateľmi a ich konverziu na vašich fanúšikov. Rovnako je dôležité, aby ste vytvárali a plánovali obsah tak, aby ste dokázali strategicky využívať reklamu v sociálnych médiách čo najefektívnejšie. Reklama naprieč sociálnymi médiami vám dokáže zabezpečiť silnú skupinu nasledovníkov, preto by ste s ohľadom na tento fakt mali
 pri plánovaní aktivity na sociálnych médiách stavať a prerozdeľovať aj váš rozpočet.

3. Nevnímajte sociálne médiá ako oddelený priestor

Najúspešnejšie značky v priestore sociálnych médií sú tie, ktoré vnímajú ich vplyv naprieč celým svojím podnikaním. Značky môžu využívať sociálne médiá na to, aby sa v reálnom čase dozvedeli,
čo sa ich užívateľom na ich ponuke páči a čo nie, a aby následne využili túto vedomosť pri tvorbe svojich budúcich služieb a produktov.

4. Neodkladajte aktualizácie

Svet sociálnych médií sa rýchlo mení, nielen s ohľadom na existujúce platformy (napr. Facebook a Twitter často prinášajú nové funkcie či nástroje), ale aj v tom, ako ich spotrebitelia používajú. Aby značka nestrácala relevanciu a ponúkala skúsenosti prispôsobené prirodzenému využívaniu sociálnych sietí, je potrebné, aby dokázala s týmito zmenami udržať krok. Užívatelia ocenia a  budú s vami viac v kontakte, keď im ponúknete nový obsah novou formou – či už zmenou veľkosti aplikácie, alebo aktualizáciou histórie prostredníctvom nového formátu Timeline na sieti Facebook.

5. Nebuďte nudní

To, že vám dal užívateľ Like alebo sleduje vaše novinky, ešte neznamená, že máte vyhraté. Musíte sa postarať o to, aby s vami užívateľ ostal v kontakte dlhodobo a s vašou značkou si vytvoril hlbší vzťah. Nezabudnite, že miesto na ich stránke s novinkami si musíte zaslúžiť. Váš obsah týkajúci sa značky a produktov musí byť užitočný, relevantný a zaujímavý – len tak dosiahnete, že vás užívatelia radi uvidia vo svojom sociálnom priestore. Nezabúdajte, že o toto miesto súťažíte s ich priateľmi – je pre nich váš obsah alebo čerstvá novinka užitočnejšia a interaktívnejšia
ako informácia, že sa Peter a Zuzana znovu rozišli? Vo svete sociálnych médií môžu užívatelia vašu značku veľmi jednoducho prestať sledovať či skryť váš obsah, takže sa musíte naozaj snažiť, aby vám a vašej značke ostali verní a lojálni.

6. Nezabúdajte na to, ako vás v sociálnych médiách vnímajú zákazníci

Spotrebitelia nevnímajú sociálne médiá len ako priestor pre komunikáciu so značkou o zaujímavých či zábavných kampaniach alebo aktivitách. Rovnako ich využívajú aj pre vyjadrenie svojej frustrácie či nespokojnosti so značkou, ako aj na kladenie otázok. Aby bolo vaše pôsobenie vo sfére sociálnych médií úspešné, mali by ste mať vytvorený podrobný systém pre moderovanie obsahu a odpovedanie užívateľom, vďaka čomu bude váš manažér pre danú komunitu schopný úspešne reagovať na čo najviac podnetov. Pre odpovede na komplexnejšie otázky a sťažnosti si
vytvorte proces umožňujúci postúpenie podnetu členovi tímu zákazníckeho servisu značky, ktorý poskytne včasnú a relevantnú odpoveď. Ak budete otázky a sťažnosti užívateľov ignorovať,  problém sám od seba nezmizne a len si pohneváte užívateľskú základňu. Aj jednoduché presmerovanie podnetov na iný kanál zákazníckeho servisu je lepší ako žiadna odpoveď.

7. Nezačínajte, pokiaľ nemáte plán

Úlohu sociálnych sietí zvážte skôr, ako začnete. Je veľmi pravdepodobné, že sa aj tak v priebehu času vyvinie a zmení, no v prvom rade je dôležité, aby ste vôbec rozumeli, prečo sociálne médiá využívate. Položte si otázku, čo vlastne chcete dosiahnuť a akým spôsobom chcete budovať kontakt s užívateľmi.

8. Nebojte sa vyskúšať niečo iné

Ako už bolo povedané, aby ste ostali relevantní, musíte sa naozaj snažiť a neustále poskytovať fanúšikom a nasledovníkom dôvod, prečo vám ostať verní. Keď sa vám minú nápady, pamätajte,
že najlepším zdrojom je vaša vlastná komunita: čo sa im páči, vám hovoria od začiatku – stačí len, keď budete pozorne počúvať. Jedným zo spôsobov, ako zistiť, čo vaši fanúšikovia očakávajú
od vášho kanálu, je opýtať sa ich priamo. Nebojte sa počúvať vašu komunitu a vyskúšať ich odporúčania – keď vašu stratégiu prispôsobíte ich podnetom, dáte im dôvod, prečo vám majú ostať verní!

9. Nezabúdajte, že chyby robí každý

Dopúšťať sa chýb je vo sfére sociálnych sietí jednoduché – prispieva k tomu rýchlosť aj samotný objem konverzácií. Omyly si užívatelia nezapamätajú – to, čo im však v pamäti ostane, je spôsob,
akým sa s daným omylom vyrovnáte. Ak sa vám to stane, najlepšie bude, ak si chybu priznáte. Užívatelia si pri tom uvedomia, že za kontom stojí reálny človek a že omylní sme všetci. V prípade, že váš „prešľap“ bol viac-menej nevinný, pomôcť môže štipka humoru (samozrejme, v súlade s tónom, ktorý je vašej značke vlastný a prirodzený).

10. Nemyslite si, že čísla sú všetko

Je jednoduché nechať sa zlákať predstavou, že čím viac (fanúšikov, odkazov, zdieľaní...), tým lepšie. V skutočnosti však má 50 fanúšikov, ktorí naplnia ciele vašej stratégie pre sociálne médiá,
často vyššiu hodnotu ako 5000 užívateľov, ktorí začali vašu značku sledovať len kvôli nejakej ponuke či súťaži. Namiesto sústredenia sa na veľkosť sa snažte s vašou komunitou a fanúšikmi vybudovať významné a trváce vzťahy – z takého prístupu bude mať vaša značka vyšší úžitok.

 

Zdroj: globálne vydanie časopisu BLINK, MediaCom

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
17. máj 2025 08:15