StoryEditor

Tendrujte najlepšiu agentúru, alebo tú najlacnejšiu. Kompromis neexistuje

26.05.2015, 16:33
S niekoľkými kolegami z iných agentúr sme hodili reč o tendroch, ktoré sme v poslednom roku absolvovali.

S niekoľkými kolegami z iných agentúr sme hodili reč o tendroch, ktoré sme v poslednom roku absolvovali. Porovnali sme príbehy, pocity. Ten vo mne pretrval a preto by som to rád zo seba dostal. Rád by som poradil klientom, ktorí hodlajú nejakú tú agentúru vybrať, aby sa rozhodli správne, nielen pre filozofiu produktu, ale aj samotného spôsobu výberu agenúry.

Mnohí z nás to poznáme až príliš dobre. Ambiciózny brief, 2-6 týždňový proces tendra. Prvé kolo. Druhé kolo. Tretie. Agentúra minie tisíce eur, čas, energiu. Skicovné je už len chiméra a pravidlá tendra sa akosi časom menia.

Bude fér, ak je vopred jasné, či víťazí kvalita, alebo cena. Aký má význam, ak sa vyberú 2-3 agentúry do "finále" ak následne rozhodne cena? Kto dá o pár eur nižšiu sadzbu na časohodiny copíka alebo programátora? Nám, čo v biznise už nejaký ten rôčik pracujú príde veľmi čudné, ak sa stretneme s vyjadrením, že vo finále sú "porovnateľne dobré koncepty". Naozaj je to vôbec možné? Idei sú v reálnej praxi predsa natoľko odlišné, ich prístupy a stratégie, že ak sa vo finále stretne trojica (už značne vyčerpaných teamov), pochybujem že je nejaká kvalitatívna zhoda vôbec možná. Jeden hráč predsa musel priniesť najlepšie riešenie.

A predsa. Miesto toho, aby sa značka rozhodla vydílovať tých pár Eur s najlepším teamom, víťazí odrazu časohodina a kvalita...tá sa odrazu dostáva na celkom inú pozíciu, aká bola definovaná na začiatku.

Prosím, páni a dámy na marketingoch...ak je cena rozhodujúca, urobte si s agentúrami cenový rozstrel na začiatku, nie na konci. Nie je to predsa tak zložité. Alebo ak máte vo finále predsa len viacerých hráčov, vyberte si rovno tú agentúpru, ktorá najlepšie pochopila brief a navrhla tú najsprávnejšiu cestu ako vám pomôcť. Verte mi, na malých rozdieloch v cenách sa iste dohodnete a v konečnom dôsledku to pomôže najmä vám.

 

Tendre by nemali vyberať zlatý stred. Mali by odmeniť toho, kto prinesie najlepšie riešenie.

Kompromis jednoducho vždy znamená krok späť.

 

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
27. apríl 2024 21:33