Tak ako moderná medicína, aj iné odvetvia súčasnej spoločnosti sa vracajú do minulosti a hľadajú inšpiráciu v prírode a v našich koreňoch. Videoreklama nie je výnimkou. Nie, nebojte sa, tento blog nebude o téme retro/vintage, a nech nás všetci bohovia hránia, ani o ezo =)
Zvieratá boli, a sú inšpiráciou v reklame od nepamäti. No až v súčasnosti sa kreativita výrobcov posunula na úroveň, kedy sa nesnažia zaujať len vizuálom.
Krásnou demonštráciou tohto trendu sú napríklad sliepky v reklame. Pôvodné video, ktoré slúžilo ako predloha vyzerá nasledovne (video 1). Chlapík tu prišiel na celkom vtipný fakt, kde ukazuje, ako majú sliepky vyriešenú "stabilizáciu obrazu". Odporúčame nechať zapnuté anotácie.
Mercedes sa nechal inšpirovať a svoju reklamu na Magic Body Control poňal takto (video 2). Celkom nápadité, však?
Fujifilm sa do tohto nápadu oprel viacmenej profesionálne (video 3).
LG však s novou reklamou na foťák v telefóne LG G2 s optickou stabilizáciou obrazu posunul uplatnenie sliepok vo video reklame na takýto level (video 4). A aj keď to nie je práve virál, pozornosť si tým získali. Jeden a pol milióna videní v priebehu necelých dvoch týždňov hovorí samo za seba.
A ako každý nápad, aj inšpirácia v prírode sa dá doviesť na úroveň, kedy by kvalitu výsledného produktu považoval nejeden produkčný za diskutabilnú. Ale v dobe, kedy sa veci, ktoré sú až príliš zlé stávajú dobrými, má Domino`s Techno Chicken (video 5) určite potenciál zaujať. Čo poviete?
https://www.youtube.com/watch?v=_dPlkFPowCc&feature=youtu.be
http://youtu.be/nLwML2PagbY
http://youtu.be/26bw-fF3QbY
http://youtu.be/VRKu785g0O0
http://youtu.be/Ga74s_1zxDk