StoryEditor

4 znaky rizikového klienta

16.02.2015, 11:02

V obchode a službách sa často hovorí “náš zákazník, náš pán”. Samozrejme zákazník je ten, čo platí faktúry a je potrebné mať voči nemu rešpekt a úctu, na druhú stranu spolupráca klient-agentúra (digitálna, reklamná, mediálna..) musí byť vzájomná a obe strany by mali byť v rámci daného projektu rovnocenní partneri.

Najviac nedorozumení pri projektoch nastáva vtedy, keď zlyháva komunikácia, zainteresované strany si nerozumejú alebo sa dopredu neujasnili pravidlá hry. Cieľom agentúry aj klienta je niečo zlepšiť a v konečnom dôsledku zarobiť. Tak prečo by si mali klásť polená pod nohy?

 

Vo VISIBILITY robíme nespočetné množstvo edukačných aktivít a tento prístup sme začali uplatňovať aj v ADMA (Asociácia digitálnych marketingových agentúr). Je naozaj dôležité, aby klient vedel, čo robíte a ako to robíte, pretože len vtedy lepšie pochopí súvislosti a vie presnejšie pripraviť zadania, očakávania alebo priebeh spolupráce.

Nie vždy to však tak ideálne ide a toto sú podľa mňa základne známky toho, že klient vašej práci nerozumie alebo nechce rozumieť:
 

Klient nechce spolupracovať na projekte

 

Klient príde so zadaním a potom očakáva výsledok bez akejkoľvek spolupráce počas toho:

 

  • Pripravil som zadanie a o pol roka sa pobavíme o výsledkoch. Prosím nepíšte mi emaily ani nevolajte, nemám čas sa tomu vôbec venovať.
  • Ja robím svoj biznis a vy svoj. Nemám záujem vedieť viac ako je potrebné, proste urobte čo je najlepšie.

 

Klient nechce dávať spätnú väzbu ani komunikovať

 

Spätná väzba posúva obe strany dopredu, čo platí dvojnásobné o priamej a jednoznačnej komunikácii:

 

  • Prečo by som Vám mal dávať nejakú spätnú väzbu? Jednoducho sa mi to nepáči a musíte to prerobiť.
  • Neozval som sa dva mesiace, lebo som nemal čas sa tomu venovať. To ale neznamená, že keď mi pošlete 10 emailov a ja na ne neodpoviem, tak to nechcem riešiť. Očakával som väčšiu aktivitu z vašej strany.

 

Klient presne vie, čo chce a nemieni to zmeniť

 

Niekedy sa predstava klienta veľmi ťažko mení aj napriek tomu, že máte dostatok argumentov proti:

 

  • Musíme to urobiť presne takto, ako to má táto americká stránka. Keď to majú oni, musí to fungovať aj u nás.
  • Mne sa tu páči veľký slider a krátka flash animácia. Videl som to u konkurencie a musíme to mať rovnako.
  • Chcem od vás SEO. Nezaujíma ma žiadna zmena webu ani Google reklamy, nemienim platiť za veci navyše. Viem, že potrebujem SEO a nič iné nechcem.

 

Klient vyžadujem viac stretnutí a reportov, ako trvá samotný projekt

 

Pravidelné stretnutia a kvalitné reporty vedia eliminovať riziko nedorozumení. Ak ich je však priveľa, nezostáva čas na samotnú prácu:

 

  • Rád by som sa stretol každý piatok k projektu a vždy v pondelok potrebujem komplexný report. A skúste prosím urobiť viac v rámci našich 6 hodín mesačne.
  • Prečo ste mi zarátali do hodín v projekte aj naše 3 hodinové stretnutie? Veď sme len tak kecali..

 

----------

 

Samozrejme týmto článkom som nechcel ani zďaleka niekoho uraziť a podnetom nebol konkrétny projekt či klient. Skôr som chcel ukázať, že pre úspešný priebeh projektu/ kampane je potrebná spolupráca oboch strán a nabudúce možno zhrniem nedostatky samotných agentúr :)

 

Fotka: Searchenginewatch.com

menuLevel = 2, menuRoute = news/blogy, menuAlias = blogy, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. november 2025 02:24